Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Sprzedaż wódki nadal spada

22 lutego 2012
W 2011 roku Polacy wydali na mocny alkohol o niemal 450 mln zł mniej niż rok wcześniej. Ten rok nie przyniesie na rynku ożywienia - informuje "Rzeczpospolita".
- Rynkowi wódki nie sprzyja sytuacja gospodarcza. Konsumenci nie dostrzegają okazji do świętowania i zaczynają oszczędzać, co przekłada się na spadek konsumpcji tego alkoholu - mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Producenci nie wierzą, że w tym roku dojdzie do ożywienia. - Sprzedaż wódki w Polsce może ponownie się zmniejszyć. Zakładamy jednak, że główni gracze zaprzestaną wojny cenowej, dzięki czemu ustabilizuje się wartość tego rynku - uważa Guillaume Girard-Reydet, dyrektor generalny Pernod-Ricard Polska.

Sytuację branży ratują wódki smakowe. W 2011 r. wielkość ich sprzedaży urosła o 2,7 proc. - Udziały wódek smakowych w rynku będą się zwiększać. W przyszłym mogą sięgnąć 25 proc. - uważa Grzegorz Chojnacki, przewodniczący rady nadzorczej Polmosu Bielsko-Biała. Wódki smakowe zyskują kosztem czystych, ponieważ - jak tłumaczą producenci - zmieniają się potrzeby konsumentów.

- Producentom opłaca się rozwijanie oferty nie tylko ze względu na możliwość wypełnienia luki po wódkach czystych. Marże wódek smakowych, ze względu na niższą zawartość alkoholu, są większe niż w przypadku tych czystych - wyjaśnia Grzegorz Chojnacki.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę