biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Sprzedaż whisky w Polsce rośnie jak na drożdżach

5 stycznia 2016
,,Rzeczpospolita'' informuje, że Polacy wydają na whisky już ponad 1 mld zł rocznie. Według firmy badawczej Nielsen w 2013 r. wartość jej sprzedaży zwiększyła się o 14,8 proc. Przedstawiciele Diageo Polska, producenta i dystrybutora m.in. marki Johnnie Walker, przyznają, że whisky była najszybciej rosnącą kategorią alkoholi na rynku.
Eksperci alkoholowej branży są zgodni: polski rynek whisky ma szanse nadal rozwijać się w szybkim tempie. A whisky staje się szczególnie atrakcyjnym produktem dla młodszych konsumentów, którzy szukają czegoś nowego, ciekawego i luksusowego.
Jak informuje Rzeczpospolita na popularności powinna zyskiwać u nas także marka Ballantine's. Polska ma szansę w ciągu najbliższych pięciu lat stać się drugim największym rynkiem tej marki. Do dalszej ekspansji whisky Pernod Ricard ma przyczynić się Ballantine's Brasil.
Jednak to Diageo z marką Johnie Walker Red, nadal jest najlepiej sprzedającą się whisky w Polsce. W 2013 r. przypadła na nią niemal co trzecia złotówka przeznaczoną na tzw. szkockie standardowe, czyli ze średniej półki cenowej.



POWIĄZANE

fot, e-mk, ppr.pl Symboliczny marsz europejskiego rolnictwa w sprawie przyszłośc...

Mleko to jeden z najważniejszych składników diety dzieci i młodzieży. Bogate w w...

Pięć największych francuskich sieci handlowych zaapelowało do rządu Françoisa Ba...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę