,,Rzeczpospolita'' informuje, że Polacy wydają na whisky już ponad 1 mld zł rocznie. Według firmy badawczej Nielsen w 2013 r. wartość jej sprzedaży zwiększyła się o 14,8 proc. Przedstawiciele Diageo Polska, producenta i dystrybutora m.in. marki Johnnie Walker, przyznają, że whisky była najszybciej rosnącą kategorią alkoholi na rynku.
Eksperci alkoholowej branży są zgodni: polski rynek whisky ma szanse nadal rozwijać się w szybkim tempie. A whisky staje się szczególnie atrakcyjnym produktem dla młodszych konsumentów, którzy szukają czegoś nowego, ciekawego i luksusowego.
Jak informuje Rzeczpospolita na popularności powinna zyskiwać u nas także marka Ballantine's. Polska ma szansę w ciągu najbliższych pięciu lat stać się drugim największym rynkiem tej marki. Do dalszej ekspansji whisky Pernod Ricard ma przyczynić się Ballantine's Brasil.
Jednak to Diageo z marką Johnie Walker Red, nadal jest najlepiej sprzedającą się whisky w Polsce. W 2013 r. przypadła na nią niemal co trzecia złotówka przeznaczoną na tzw. szkockie standardowe, czyli ze średniej półki cenowej.