OPOLAGRA_2025

Sprzedaż whisky w Polsce rośnie jak na drożdżach

5 stycznia 2016
,,Rzeczpospolita'' informuje, że Polacy wydają na whisky już ponad 1 mld zł rocznie. Według firmy badawczej Nielsen w 2013 r. wartość jej sprzedaży zwiększyła się o 14,8 proc. Przedstawiciele Diageo Polska, producenta i dystrybutora m.in. marki Johnnie Walker, przyznają, że whisky była najszybciej rosnącą kategorią alkoholi na rynku.
Eksperci alkoholowej branży są zgodni: polski rynek whisky ma szanse nadal rozwijać się w szybkim tempie. A whisky staje się szczególnie atrakcyjnym produktem dla młodszych konsumentów, którzy szukają czegoś nowego, ciekawego i luksusowego.
Jak informuje Rzeczpospolita na popularności powinna zyskiwać u nas także marka Ballantine's. Polska ma szansę w ciągu najbliższych pięciu lat stać się drugim największym rynkiem tej marki. Do dalszej ekspansji whisky Pernod Ricard ma przyczynić się Ballantine's Brasil.
Jednak to Diageo z marką Johnie Walker Red, nadal jest najlepiej sprzedającą się whisky w Polsce. W 2013 r. przypadła na nią niemal co trzecia złotówka przeznaczoną na tzw. szkockie standardowe, czyli ze średniej półki cenowej.



POWIĄZANE

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. Syst...

Ruszył sezon pełen wyzwań i szans dla pszczelarzy Tegoroczny sezon miodowy rozpo...

Prezydent Andrzej Duda zaprosił na spotkanie Prezydenta elekta Karola Nawrockieg...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę