Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Sprzedaż piwa Żywiec po odświeżeniu marki rośnie dwucyfrowo

16 maja 2011
Sprzedaż piwa Żywiec w pierwszych tygodniach po odświeżeniu marki i wprowadzeniu nowego opakowania rośnie dwucyfrowo. Grupa Żywiec liczy, że w tym roku sprzedaż spółki będzie rosła szybciej niż cały rynek, którego wzrost jej przedstawiciele szacują na 2-3 proc.

- Chcemy, by piwo Żywiec było najsilniejszą marką premium w Polsce. Zdecydowaliśmy się na odświeżenie wizerunku tego piwa, wprowadzenie nowego opakowania, wkrótce rozpoczniemy dużą kampanię promocyjną i reklamową. Chcemy przyciągnąć nowych konsumentów. Celem jest zwiększenie sprzedaży piwa Żywiec o kilka procent, co przy słabym rynku będzie sukcesem - powiedział na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami rzecznik prasowy Grupy Żywiec Sebastian Tołwiński.

- Pierwsze wyniki sprzedaży piwa Żywiec po zmianach wyglądają obiecująco. Od wprowadzenia na rynek tego piwa w nowym opakowaniu sprzedaż zwiększyła się dwucyfrowo - dodał.

Na przełomie kwietnia i maja Grupa Żywiec zdecydowała się na wprowadzenie nowego opakowania, w tym butelki zwrotnej.

Przedstawiciele Grupy Żywiec szacują, że sprzedaż piwa w butelce zwrotnej w Polsce rośnie najszybciej. W 2010 roku ten wzrost wyniósł rok do roku ponad 2 pkt. proc. w kanale tradycyjnym, który pomimo spadku pozostaje najbardziej znaczącym kanałem pod względem wolumenu oraz wartości. W pierwszym kwartale rok do roku potwierdził ten rosnący trend, sprzedaż piwa w butelce zwrotnej zwiększyła się o 2,1 pkt. proc.

Grupa Żywiec szacuje, że piwo Żywiec dociera do 87 tys. sklepów z około 100 tys. na polskim rynku spożywczym. Co dziesiąta butelka Żywca trafia na eksport, w tym do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii i do Irlandii.

Tołwiński przypomniał, że oprócz odświeżenia marki Żywiec grupa zdecydowała się ostatnio m.in. na wprowadzenie do sprzedaży piwa niepasteryzowanego Leżajsk, Królewskie i Specjal. Sprzedaje też piwo Desperados w większym opakowaniu. Spółka zapewnia, że to nie koniec zmian w tym roku.

- Doszliśmy do wniosku, że rynek piwa w Polsce w ostatnich latach stał się nudny, niewiele się na nim działo. To jedna z przyczyn utrzymującej się na nim od kilku lat stagnacji - powiedział rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

- Z pewnością w najbliższym czasie wyniki sprzedaży z przeszłości, kiedy spożycie piwa na głowę w Polsce wynosiło 94 litry, nie powtórzy się. W tym roku liczymy na wzrost całego rynku najwyżej o 2-3 proc. My chcemy rosnąć szybciej - dodał.

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę