Sprzedaż cydru do 2019 będzie rosła o 30 proc. rocznie
3 grudnia 2015
Jak podała ,,Rzeczpospolita'', sprzedaż cydru w Polsce w latach 2013-2019 ma rosnąć w tempie niemal 30 proc. rocznie. To wyniki najnowszej prognozy firmy International Wine & Spirit Research (IWSR). Żaden inny dostępny na rynku alkohol nie będzie rósł tak szybko.
Pomimo szybkich wzrostów, w zdobyciu mocnej pozycji rynkowej mogą przeszkodzić cydrom inne alkohole, jakie w ostatnim czasie zaczęły zalewać nasz kraj. Jak tłumaczy Agata Andrzejczak, analityk IWSR, młodzi konsumenci, dopiero rozpoczynający konsumpcję alkoholu, do wyboru mają coraz szerszą ofertę piw rzemieślniczych i smakowych. Oprócz tego gustują w likierach, posiadających mniejszą zawartość alkoholu niż tradycyjne wódki.
Rosnąca popularność alkoholi kolorowych to trend widoczny nie tylko w Polsce, lecz globalnie. W USA sprzedaż alkoholi smakowych rośnie niemal trzy razy szybciej, niż średnia dla całego rynku - zauważa "Rzeczpospolita".
Odkrywanie przez Polaków nowych smaków odbija się rykoszetem na tradycyjnej wódce. Zgodnie z prognozami IWSR, sprzedaż czystej wódki do 2019 r. będzie średnio spadać o 1,4 proc. Tradycyjnym wódkom nie pomaga również ostatnia podwyżka akcyzy.