Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Spożycie butelkowanej wody w Polsce rośnie

5 stycznia 2016
Jak podała ,,Rzeczpospolita'', w Polsce spadła sprzedaż napojów, rośnie za to spożycie wody butelkowanej. Zdaniem ekspertów woda nadal zyskiwać na popularności. W 2013 r. wydaliśmy na napoje bezalkoholowe 11,76 mld zł, czyli o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej.
Na coraz bardziej nasyconym rynku napojów dobrze radzi sobie woda, która w ubiegłym roku była jedyną kategorią napojów bezalkoholowych, która zyskała na popularności. Polacy kupili jej za niemal 3,1 mld zł, co oznacza wzrost o 2,4 proc. niż rok wcześniej.
Jak informuje Rzeczpospolita woda, swoją rosnącą popularność, zawdzięcza m.in. spowolnieniu gospodarczemu. Do tego Polacy większą uwagę przykładają do tego, co piją i ile kalorii dostarczają w ten sposób swojemu organizmowi.
Według danych Nielsena w 2013 r. sprzedaż napojów gazowanych w Polsce zmniejszyła się o 1,2 proc., do ok. 3,8 mld zł. Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w ubiegłym roku spożycie wody w przeliczeniu na mieszkańca wyniosło w Polsce 75,3 litra, to o 25 litrów więcej, niż wynosi średnia dla Europy Wschodniej. Polacy nadal więcej niż na wodę wydają na soki, nektary i napoje owocowe. W ubiegłym roku wartość ich sprzedaży sięgnęła 3,5 mld zł, ale była mniejsza o 1,9 proc. niż rok wcześniej.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę