Jak podała ,,Rzeczpospolita'', w Polsce spadła sprzedaż napojów, rośnie za to spożycie wody butelkowanej. Zdaniem ekspertów woda nadal zyskiwać na popularności. W 2013 r. wydaliśmy na napoje bezalkoholowe 11,76 mld zł, czyli o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej.
Na coraz bardziej nasyconym rynku napojów dobrze radzi sobie woda, która w ubiegłym roku była jedyną kategorią napojów bezalkoholowych, która zyskała na popularności. Polacy kupili jej za niemal 3,1 mld zł, co oznacza wzrost o 2,4 proc. niż rok wcześniej.
Jak informuje Rzeczpospolita woda, swoją rosnącą popularność, zawdzięcza m.in. spowolnieniu gospodarczemu. Do tego Polacy większą uwagę przykładają do tego, co piją i ile kalorii dostarczają w ten sposób swojemu organizmowi.
Według danych Nielsena w 2013 r. sprzedaż napojów gazowanych w Polsce zmniejszyła się o 1,2 proc., do ok. 3,8 mld zł. Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w ubiegłym roku spożycie wody w przeliczeniu na mieszkańca wyniosło w Polsce 75,3 litra, to o 25 litrów więcej, niż wynosi średnia dla Europy Wschodniej. Polacy nadal więcej niż na wodę wydają na soki, nektary i napoje owocowe. W ubiegłym roku wartość ich sprzedaży sięgnęła 3,5 mld zł, ale była mniejsza o 1,9 proc. niż rok wcześniej.