Sokołów SA spodziewa się w 2004 roku znaczącej poprawy zysku netto i zysku operacyjnego. Przedstawiciele spółki zakładają, że sprzedaż firmy na rynku krajowym wzrośnie w 2004 roku o 9 proc., natomiast na rynkach zagranicznych o 34 proc.
- Zakładamy, że w tym roku, bardzo znacząco zwiększy się zysk netto i zysk operacyjny. Szacujemy, że sprzedaż w kraju zwiększy się o 9 proc., a eksport o 34 proc. - poinformował w środę na konferencji prasowej prezes spółki Bogusław Miszczuk.
Po czterech kwartałach 2003 zysk netto Sokołowa wzrósł do 8,7 mln zł z 234.000 zł w 2002 roku.
W 2003 roku eksport stanowił 14 proc. przychodów firmy, a w tym roku ma wzrosnąć do 16 proc. Po czterech kwartałach 2003 roku przychody spółki wyniosły 973,5 mln zł.
Sokołów sprzedaje swoje produkty do Niemiec, gdzie rozprowadzane są za pośrednictwem sieci handlowych. Spółka ma też własny sklep w Berlinie i planuje otwarcie 7 nowych. Rozwija też eksport do USA.
Firma od marca wprowadza na rynek produkty nowej linii charakteryzujące się niską, do 3 proc., zawartością tłuszczu. W lutym planuje rozpocząć dużą telewizyjną kampanię reklamową.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że wydatki na marketing będą w tym roku cztery razy wyższe niż rok wcześniej.
Prezes poinformował, że Sokołów zamierza zainwestować w tym roku 36 mln zł.
- Pieniądze przeznaczone zostaną głównie na dostosowanie linii technologicznej do wymagań konsumenta europejskiego, zmodernizowanie zakładów, handel i informatykę - powiedział Miszczuk.
Sokołów zamierza zwiększyć w tym roku zatrudnienie o ponad 200 osób. W 2003 roku Sokołów SA zatrudniał 3.460 osób.