Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce nakłonić przedsiębiorców do płacenia za publiczne media - pisze "Puls Biznesu". Radzie ma pomóc w tym Business Center Club. Według szacunków KRRiT gospodarstwa domowe i podmioty gospodarcze zalegają z blisko dwoma miliardami opłat abonamentowych. W połowie czerwca rada zamierza podpisać z BCC porozumienie w tej sprawie. - Obie strony stwierdzają, że abonament jest właściwym sposobem finansowania mediów publicznych w Polsce, koniecznym do realizacji misji publicznej - mówi rzecznik BCC Emil Muciński.
Z kolei rzeczniczka KRRiT Katarzyna Twardowska zaprasza do współpracy inne stowarzyszenia biznesowe. - Chcemy apelować do firm o potraktowanie opłaty abonamentowej jako formy realizacji zasad odpowiedzialności społecznej - mówi Twardowska "Pulsowi Biznesu".
Rada zwróciła się do Poczty Polskiej o wykaz firm, które nie płacą abonamentu. Ta jednak odpowiada, że nie może tego zrobić, gdyż nie ma pewności, czy firmy posiadają odbiorniki RTV. Więcej na ten temat - w "Pulsie Biznesu".