Gemius podaje, że tegorocznymi hitami zakupowymi z okazji Dnia Dziecka są: słodycze, ubrania, zabawki, książki oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów zamierza wydać na zakup nie więcej niż 100 zł. Jednocześnie, aż prawie co dziesiąty badany deklaruje przeznaczyć na ten cel ponad 500 zł.
Dzień Dziecka planuje uczcić większość internautów (61,8 proc.) - najczęściej kupując prezent (38,5 proc.) i składając życzenia (24,2 proc.).
W Dzień Dziecka dzieci mogą spodziewać się przede wszystkim słodyczy - tak wskazał prawie co drugi respondent, który planuje kupić z okazji święta najmłodszych prezent. Niemal równie popularnym upominkiem są ubrania i buty (42,4 proc.). Jedynie jedna trzecia badanych zamierza kupić dziecku na prezent zabawkę (39,4 proc.) lub książkę (32,0 proc.).
Cena upominku różnicuje konsumencką decyzję niemal co drugiego badanego, który zamierza z okazji zbliżającego się święta obdarować dziecko.
Jedynie co siódmy badany wybierając upominek uwzględnia popularność danego produktu i modę (14,4 proc.).
Najpopularniejszym miejscem zakupów prezentów z okazji Dnia Dziecka są supermarkety i hipermarkety. Niemal co drugi badany właśnie tam planuje kupić upominek dla dziecka. Nieco mniej respondentów w tym celu odwiedzi sklepy specjalistyczne (40,4 proc.).
Grupa ankietowana to internauci w wieku ponad 15 lat, którzy w dniach 25-27 maja 2005 wypełnili ankietę do końca. W ramach badania zebrano 4022 kwestionariuszy wypełnionych do końca przez osoby powyżej 15 roku życia. Dane zostały doważone do struktury internautów w Polsce na podstawie danych z badania Interbus TNS OBOP.