aaa wielkanoc ppr
aa_wielkanoc

Śledziowy dołek w Polsce

5 stycznia 2016
Jak podał ,,Puls Biznesu'', Polacy coraz rzadziej raczą się czystą wódką, przez co mniej chętnie sięgają też po jedną z najpopularniejszych zakąsek. Przez co sprzedaż śledzi jest w głębokim dołku.
Przez ostatnie dwie dekady nie było tak złego roku dla śledzi jak 2013 - po raz pierwszy ich spożycie spadło poniżej 2 kg na głowę. Jeszcze do 2000 r. spożycie przekraczało 3-3,5 kg, a w 2012 r. 2,25 kg, a w 2013 - już 1,94 kg.
Jak informuje Puls Biznesu śledzie straciły na poszerzeniu rybnego asortymentu ale także na spadku konsumpcji czystej wódki. Do tego ceny surowca są bardzo wysokie. Jerzy Safader, szef Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb ocenia, że kupujemy drogo, a marży nie możemy obniżyć i w efekcie przetworzony produkt kosztuje zbyt dużo przeciętnego Polaka.



POWIĄZANE

Z najnowszego rynkowego raportu wynika, że w tym roku 24% Polaków w ogóle nie uw...

Kierowcy zaczynają w końcu odczuwać skutki przeceny, z jaką na początku kwietnia...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę