Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Słabsze wyniki sieci handlowych w Polsce

4 października 2013
Jak podał Dziennik Gazeta Prawna, od stycznia do sierpnia, według danych GUS, sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 2,8 proc. Rok wcześniej był wzrost o 6,2 proc. Pogorszenie koniunktury nie pozostało bez wpływu na wyniki sieci spożywczych działających na polskim rynku. Przykładem może być Tesco, które wczoraj opublikowało wyniki za I półrocze. Sprzedaż grupy zwiększyła się wprawdzie o 2 proc. do 35,6 mld funtów, ale jest to zasługa przede wszystkim poprawy sytuacji w Wielkiej Brytanii. W Europie kontynentalnej, w tym Polsce, obroty spadają.
Dlatego, jak tłumaczy Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska, firma zdecydowała się na zmiany, które mają jej pomóc dostosować się do nowych warunków, a w II półroczu wrócić na ścieżkę wzrostu - podał "DGP".
Mowa przede wszystkim o wytoczeniu wojny dyskontom, głównie Biedronce. Jeszcze w pierwszych trzech miesiącach sieć należąca do portugalskiej firmy Jeronimo Martins notowała 20-proc. wzrost sprzedaży. Spowolnienie może wiązać się z tym, że Biedronka otworzyła niewielką część z zaplanowanych na ten rok nowych sklepów. W tym roku ma powstać w sumie 290 Biedronek.




POWIĄZANE

20 listopada 2024 roku, w Warszawie odbyło się VI Posiedzenie Krajowej Rady Izb ...

Minister Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy Witalij Koval oraz Minister Rolnic...

Według stanu na 20 listopada od początku tego miesiąca koleją na Ukrainie przewi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę