Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Sieci handlowe wydają krocie na reklamę

3 grudnia 2015
Jak podaje Puls Biznesu, sieci handlowe zwiększyły wydatki na reklamę o ponad 30 proc. W tym roku motorem mogą być drogerie.
Lidl kolejny rok z rzędu jest liderem branży pod względem nakładów reklamowych. Wszystkie sklepy wielkopowierzchniowe - dyskonty, supermarkety i hipermarkety - cennikowo wydały na reklamy w ubiegłym roku 1,126 mld zł, o 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Nawet bez uwzględnienia internetu nakłady sklepów rosną nieprzerwanie od ośmiu kwartałów.
Zdaniem ekspertów, motorem wzrostu wśród sieci handlowych mogą być drogerie. To zupełnie zrozumiałe na takim konkurencyjnym rynku.
Sieci najbardziej kochają reklamy telewizyjne - Lidl wydał na nie 60 proc. budżetu, Biedronka 66 proc., a czwarty Kaufland (tak jak Lidl należący do grupy Schwarz) prawie 70 proc. Popularnością wśród sklepów nadal cieszy się radio, zwłaszcza w przypadku Polomarketu, który przeznaczył na nie 65 proc. budżetu. Cierpią natomiast reklamy zewnętrzne, prasa papierowa, a także kino.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę