Brytyjscy konsumenci w obliczu inflacji i szybko rosnących cen artykułów spożywczych rzucili się na największe sieci dyskontowe, które na przełomie roku zanotowały duży wzrost sprzedaży. Najbardziej skorzystały Lidl i Aldi - podaje serwis wyborcza.biz
Obie sieci dyskontowe podały swoje wyniki za IV kwartał. W ciągu ostatnich trzech miesięcy do 20 lutego sprzedaż w sklepach Lidla wzrosła w skali roku o 13,6 proc., podczas gdy Aldi w analogicznym okresie zanotował wzrost na poziomie 13,4 proc.
Jak pisze wyborcza.biz eksperci wskazują na to, że większe zakupy w dyskontach to efekt kiepskiej sytuacji gospodarczej kraju. Badania firmy Nielsen pokazują, że kupujący szukają oszczędności podczas zakupów, zwracają większą uwagę na promocje i wyprzedaże w sklepach. Według ekspertów dobre wyniki dyskontów to min. efekt wzrostu inflacji - w ciągu ostatnich trzech miesięcy ceny żywności wzrosły o 3,7 proc.