Ptak_Waw_CTR_2024

Sieci dyskontowe Lidl i Aldi zarabiają na rosnących cenach żywności

5 stycznia 2016

Brytyjscy konsumenci w obliczu inflacji i szybko rosnących cen artykułów spożywczych rzucili się na największe sieci dyskontowe, które na przełomie roku zanotowały duży wzrost sprzedaży. Najbardziej skorzystały Lidl i Aldi - podaje serwis wyborcza.biz
Obie sieci dyskontowe podały swoje wyniki za IV kwartał. W ciągu ostatnich trzech miesięcy do 20 lutego sprzedaż w sklepach Lidla wzrosła w skali roku o 13,6 proc., podczas gdy Aldi w analogicznym okresie zanotował wzrost na poziomie 13,4 proc.
Jak pisze wyborcza.biz eksperci wskazują na to, że większe zakupy w dyskontach to efekt kiepskiej sytuacji gospodarczej kraju. Badania firmy Nielsen pokazują, że kupujący szukają oszczędności podczas zakupów, zwracają większą uwagę na promocje i wyprzedaże w sklepach. Według ekspertów dobre wyniki dyskontów to min. efekt wzrostu inflacji - w ciągu ostatnich trzech miesięcy ceny żywności wzrosły o 3,7 proc.


POWIĄZANE

21 października br. OSM Piątnica rozpoczyna kampanię promującą śmietanę 18%. W s...

Badanie ekspozycji półkowej eLeader Piwa rzemieślnicze już od jakiegoś czasu prz...

Wiosenne kwiaty to jeden z najbardziej wyczekiwanych widoków po długiej, zimowej...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę