Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Sieci dyskontowe Lidl i Aldi zarabiają na rosnących cenach żywności

5 stycznia 2016

Brytyjscy konsumenci w obliczu inflacji i szybko rosnących cen artykułów spożywczych rzucili się na największe sieci dyskontowe, które na przełomie roku zanotowały duży wzrost sprzedaży. Najbardziej skorzystały Lidl i Aldi - podaje serwis wyborcza.biz
Obie sieci dyskontowe podały swoje wyniki za IV kwartał. W ciągu ostatnich trzech miesięcy do 20 lutego sprzedaż w sklepach Lidla wzrosła w skali roku o 13,6 proc., podczas gdy Aldi w analogicznym okresie zanotował wzrost na poziomie 13,4 proc.
Jak pisze wyborcza.biz eksperci wskazują na to, że większe zakupy w dyskontach to efekt kiepskiej sytuacji gospodarczej kraju. Badania firmy Nielsen pokazują, że kupujący szukają oszczędności podczas zakupów, zwracają większą uwagę na promocje i wyprzedaże w sklepach. Według ekspertów dobre wyniki dyskontów to min. efekt wzrostu inflacji - w ciągu ostatnich trzech miesięcy ceny żywności wzrosły o 3,7 proc.


POWIĄZANE

20 listopada 2024 roku, w Warszawie odbyło się VI Posiedzenie Krajowej Rady Izb ...

Minister Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy Witalij Koval oraz Minister Rolnic...

Według stanu na 20 listopada od początku tego miesiąca koleją na Ukrainie przewi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę