Sieć sklepów Lidl promuje nihilizm i ateistyczne postawy?
26 listopada 2014
O sprawie pisze portal onet.pl. Czy sieć sklepów Lidl promuje nihilizm i ateistyczne postawy? Tak twierdzi katolicki portal Fronda.pl. Poszło o reklamę telewizyjną sklepu, w której słowa "Boże Narodzenie" zastąpiono sformułowaniem "te wyjątkowe dni". Fronda ostrzega, że będzie wzywać do bojkotu Lidla.
Początkowo wszystko było tak, jak należy. Środowisko Frondy z zadowoleniem przyjęło pierwszą wersję reklamy produktów sieci Lidl, w której nic nie odbiegało od obrazków, jakie widzimy rokrocznie przed świętami. W tle - utwór "Let it snow" i słowa zapowiadające nadejście Bożego Narodzenia. W wersji, która pojawiła się w telewizji, zmienił się jednak pewien istotny szczegół. Według Frondy, reklama się zlaicyzowała. Słowa "Boże Narodzenie" zostały wyparte przez określenie: "te wyjątkowe dni".
Portal przywołuje stanowisko, jakie w tej sprawie zabrali przedstawiciele Lidla. "Zmiana w spocie reklamowym promującym szeroki asortyment delikatesowych produktów marki Deluxe związana jest z tym, że produkty te w tym roku dostępne są w sklepach naszej sieci już od 3 listopada. W mediach pojawiają się reklamy z treścią »ten czas«, gdyż jest to pojęcie szersze obejmujące zarówno okres kilkutygodniowych przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia, Mikołajki, jak i samą Gwiazdkę" - stwierdziła Anna Biskup, PR manager w Lidl Polska.
Fronda nie zamierza odpuszczać. Na jej stronach czytamy: "Nie pozwolimy na to, by zagraniczna firma narzucała nam laicką i ateistyczną ideologię. Nie chcemy w Polsce propagandy nihilistycznej!".
Redakcja zachęca swoich czytelników do wysyłania maili do przedstawicieli Lidla z żądaniem przywrócenia sformułowania "Boże Narodzenie" do reklamy swoich produktów. W przeciwnym razie, grozi bojkotem.