Mekovita, potentat rynku mleczarskiego, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku (szczególnie HoReCa, oraz rynku tradycyjnego - z tego wygodnego rozwiązania korzystają małe sklepy nie posiadające warunków do krojenia sera) uzupełniła linię szlachetnych serów twardych dojrzewających w plastrach w wygodnym, nowoczesnym opakowaniu – sztywnej folii z funkcją „otwórz – zamknij” o nowy asortyment serów w opakowaniu 1 kg:
· Ser Mazdamer
· Ser Tylżycki
· Ser Gouda
Sery stanowią naturalny, starannie wytworzony produkt o wysokiej zawartości potrzebnych dla organizmu związków mineralnych i witamin. Zawierają więcej witamin A,D,B2, i B12 niż większość artykułów spożywczych. Charakteryzują się elastyczną konsystencją, bogatym - nietuzinkowym wachlarzem smakowym oraz aromatem - osiągniętym dzięki zastosowaniu unikalnej technologii produkcji.
Mekovita to największa mleczarska grupa kapitałowa w Polsce i niekwestionowany lider branży. Grupa Mekovita jest firmą ze 100-procentowym kapitałem polskim, o długoletniej tradycji i z ustaloną marką nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą. Tworzą ją zakłady zajmujące się przetwórstwem i dystrybucją wyrobów mleczarskich: macierzysty w Wysokiem Mazowieckiem, a także w Bielsku Podlaskim, Morągu, Zakopanem, Lubawie, Działdowie, Pilicy i Baranowie oraz magazyny dystrybucyjne w Chrzanowie, Kluczborku, Kowalewie Pomorskim, Piasecznie, Wyszkowie, Łodzi, Białymstoku, Brzesku, Goręczynie i Wolsztynie. Wytwarza szeroki asortyment markowych produktów (ponad 300,w tym m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo – kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki homogenizowane, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE, itp.) i za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów. Najwyższa jakość oferowanych produktów zdobyła uznanie i zaufanie klientów, czego dowodem jest utrzymywana od lat pozycja lidera w Polsce oraz lidera eksportu wśród przedsiębiorstw branży mleczarskiej. Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe, bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki, która według najnowszego rankingu opublikowanego przez dziennik RZECZPOSPOLITA jest obecnie najdroższą marką produktów mleczarskich w kraju, jak również drugą marką wśród polskich marek żywnościowych.