Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Rynek rośnie dzięki producentom żywności

24 stycznia 2007

Największymi reklamodawcami w mediach są nadal producenci żywności, którzy w minionym roku wydali na reklamę 2,6 mld zł - wynika z cennikowych danych Expert Monitora. Ich wydatki nominalnie wzrosły aż o 437 mln zł, najwięcej z wszystkich branż w porównaniu z 2005 rokiem.

Wiodącymi reklamodawcami są też firmy zajmujące się rozrywką, kulturą, edukacją oraz higieną i pielęgnacją ciała, a także - tradycyjnie - spółki telekomunikacyjne, które w tym roku najprawdopodobniej znowu zwiększą swoje wydatki m.in. w związku z debiutem czwartego operatora. Bliskie podwojenia wydatków na reklamę z 2005 r. były w minionym roku firmy z branży finansowej i specjalizujące się w usługach marketingowych.

To głównie dzięki tym sektorom w 2006 roku do mediów trafiło ponad 2 mld zł więcej niż rok temu. W rezultacie wartość rynku reklamy wzrosła o 17,8 proc., do 13,8 mld zł.

Wszystkie kluczowe branże nadal najchętniej wykupują czas reklamowy w telewizji, która tradycyjnie była w ubiegłym roku cennikowym liderem przychodów z reklamy. Trafiła do niej ponad połowa wszystkich pieniędzy z reklamy w mediach - 7,8 mld zł, co oznacza, że w porównaniu z 2005 rokiem odnotowała największy (22,5 proc.) przyrost przychodów wśród wszystkich mediów. Za nią uplasowały się gazety z przychodami na poziomie 2,4 mld zł i magazyny (2,2 mld zł), a następnie radio z wpływami 1,4 mld zł.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę