A_BIO_AGRO_950

Rynek rośnie dzięki producentom żywności

24 stycznia 2007

Największymi reklamodawcami w mediach są nadal producenci żywności, którzy w minionym roku wydali na reklamę 2,6 mld zł - wynika z cennikowych danych Expert Monitora. Ich wydatki nominalnie wzrosły aż o 437 mln zł, najwięcej z wszystkich branż w porównaniu z 2005 rokiem.

Wiodącymi reklamodawcami są też firmy zajmujące się rozrywką, kulturą, edukacją oraz higieną i pielęgnacją ciała, a także - tradycyjnie - spółki telekomunikacyjne, które w tym roku najprawdopodobniej znowu zwiększą swoje wydatki m.in. w związku z debiutem czwartego operatora. Bliskie podwojenia wydatków na reklamę z 2005 r. były w minionym roku firmy z branży finansowej i specjalizujące się w usługach marketingowych.

To głównie dzięki tym sektorom w 2006 roku do mediów trafiło ponad 2 mld zł więcej niż rok temu. W rezultacie wartość rynku reklamy wzrosła o 17,8 proc., do 13,8 mld zł.

Wszystkie kluczowe branże nadal najchętniej wykupują czas reklamowy w telewizji, która tradycyjnie była w ubiegłym roku cennikowym liderem przychodów z reklamy. Trafiła do niej ponad połowa wszystkich pieniędzy z reklamy w mediach - 7,8 mld zł, co oznacza, że w porównaniu z 2005 rokiem odnotowała największy (22,5 proc.) przyrost przychodów wśród wszystkich mediów. Za nią uplasowały się gazety z przychodami na poziomie 2,4 mld zł i magazyny (2,2 mld zł), a następnie radio z wpływami 1,4 mld zł.


POWIĄZANE

Pan Grzeogorza Jedamski, rolnik emeryt od kilku lat zabiego o sprawiedliwą wysok...

Chaber bławatek (Centaurea cyanus L.), nazywany potocznie bławatkiem, to jeden z...

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) oraz Centrum Kontroli i Prewencji...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę