Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Ruszyła kampania Tydzień z internetem 2012

5 stycznia 2016
Do korzystania z możliwości, jakie daje internet, ma zachęcać akcja "Tydzień z internetem 2012", odbywająca się w 50 krajach na całym świecie. Polską edycję kampanii zainaugurowano w poniedziałek w Warszawie.

Jego pomysłodawca jest międzynarodowe pozarządowe stowarzyszenie walczące z cyfrowym wykluczeniem Telecentre Europe. Akcja polega na organizowaniu w instytucjach udostępniających internet otwartych warsztatów edukacyjnych, podczas których można poznać możliwości, jakie daje sieć cyfrowa.

W Polsce kampania odbywa się po raz drugi, jej organizatorem jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W obchody "Tygodnia z internetem 2012" zaangażowało się ponad 380 polskich instytucji, które udostępniają internet, m.in. biblioteki, szkoły, pracownie komputerowe, domy kultury.

"Nie wystarczy podciągnąć światłowód pod każdą strzechę" - podkreślił obecny na inauguracji wiceminister administracji i cyfryzacji Igor Ostrowski. W jego opinii, nie wystarczy udostępniać kolejnych usług i treści w internecie, lecz trzeba skupić się także na działaniach promujących aktywność w sieci, polegającą m.in. na kontaktowaniu się z innymi ludźmi za pomocą portali społecznościowych czy czerpaniu z dostępnej w internecie wiedzy o świecie. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji objęło patronat nad kampanią "Tydzień z internetem 2012".

Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego opracowała trzy scenariusze spotkań, które odbędą się w instytucjach biorących udział w kampanii. Są to: budowanie drzewa genealogicznego rodziny "Zasadź drzewo w internecie", wirtualna podróż po kontynentach "W 80 minut dookoła świata" oraz turniej wiedzy o piłce nożnej "Rozgrzewka przed Euro 2012".

W tym roku akcja w Polsce nawiązuje do obchodów Europejskiego Roku Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej, ogłoszonego przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej. "Akcja jest tak naprawdę skierowana do osób w każdym wieku. Scenariusze spotkań zostały opracowane w taki sposób, aby były atrakcyjne dla przedstawicieli wszystkich kategorii wiekowych i żeby wspólnie wszyscy w tych spotkaniach mogli uczestniczyć, zarówno dzieci, jak i rodzice i dziadkowie" - powiedziała Małgorzata Dąbrowska z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Według niej, "Tydzień z internetem" ma służyć nie tylko osobom, które nigdy nie miały kontaktu z internetem, ale również tym, którzy z internetu korzystają na co dzień, ale nie znają wszystkich jego możliwości. "Chodzi o to, aby pokazywać ludziom, jak pożytecznie mogą używać nowoczesnych technologii. Na pewno pokaże to też, że są takie miejsca jak biblioteki, szkoły czy inne instytucje, w których są komputery i można z nich korzystać" - zaznaczyła Dąbrowska.

Kampania potrwa do 30 marca. W zeszłym roku w Polsce wzięło w niej udział prawie 7 tys. osób, na całym świecie - ponad 112 tys.

POWIĄZANE

Nie ma turów jest Turvita w dolinie Liwca Twaróg jest tym światowym wyróżnikiem,...

Transformacja energetyczna w Polsce nabiera tempa. Coraz większe znaczenie w tym...

W Polsce występuje ponad 470 gatunków pszczół, a na świecie ich liczba przekracz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę