Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Ruszyła kampania Tydzień z internetem 2012

5 stycznia 2016
Do korzystania z możliwości, jakie daje internet, ma zachęcać akcja "Tydzień z internetem 2012", odbywająca się w 50 krajach na całym świecie. Polską edycję kampanii zainaugurowano w poniedziałek w Warszawie.

Jego pomysłodawca jest międzynarodowe pozarządowe stowarzyszenie walczące z cyfrowym wykluczeniem Telecentre Europe. Akcja polega na organizowaniu w instytucjach udostępniających internet otwartych warsztatów edukacyjnych, podczas których można poznać możliwości, jakie daje sieć cyfrowa.

W Polsce kampania odbywa się po raz drugi, jej organizatorem jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W obchody "Tygodnia z internetem 2012" zaangażowało się ponad 380 polskich instytucji, które udostępniają internet, m.in. biblioteki, szkoły, pracownie komputerowe, domy kultury.

"Nie wystarczy podciągnąć światłowód pod każdą strzechę" - podkreślił obecny na inauguracji wiceminister administracji i cyfryzacji Igor Ostrowski. W jego opinii, nie wystarczy udostępniać kolejnych usług i treści w internecie, lecz trzeba skupić się także na działaniach promujących aktywność w sieci, polegającą m.in. na kontaktowaniu się z innymi ludźmi za pomocą portali społecznościowych czy czerpaniu z dostępnej w internecie wiedzy o świecie. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji objęło patronat nad kampanią "Tydzień z internetem 2012".

Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego opracowała trzy scenariusze spotkań, które odbędą się w instytucjach biorących udział w kampanii. Są to: budowanie drzewa genealogicznego rodziny "Zasadź drzewo w internecie", wirtualna podróż po kontynentach "W 80 minut dookoła świata" oraz turniej wiedzy o piłce nożnej "Rozgrzewka przed Euro 2012".

W tym roku akcja w Polsce nawiązuje do obchodów Europejskiego Roku Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej, ogłoszonego przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej. "Akcja jest tak naprawdę skierowana do osób w każdym wieku. Scenariusze spotkań zostały opracowane w taki sposób, aby były atrakcyjne dla przedstawicieli wszystkich kategorii wiekowych i żeby wspólnie wszyscy w tych spotkaniach mogli uczestniczyć, zarówno dzieci, jak i rodzice i dziadkowie" - powiedziała Małgorzata Dąbrowska z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Według niej, "Tydzień z internetem" ma służyć nie tylko osobom, które nigdy nie miały kontaktu z internetem, ale również tym, którzy z internetu korzystają na co dzień, ale nie znają wszystkich jego możliwości. "Chodzi o to, aby pokazywać ludziom, jak pożytecznie mogą używać nowoczesnych technologii. Na pewno pokaże to też, że są takie miejsca jak biblioteki, szkoły czy inne instytucje, w których są komputery i można z nich korzystać" - zaznaczyła Dąbrowska.

Kampania potrwa do 30 marca. W zeszłym roku w Polsce wzięło w niej udział prawie 7 tys. osób, na całym świecie - ponad 112 tys.

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę