Konferencją prasową rozpoczęła się ogólnopolska kampania informacyjna dotycząca rolnictwa ekologicznego i jego produktów. Jest to wspólne działanie resortu rolnictwa i Agencji Rynku Rolnego.
Otwierając konferencję sekretarz stanu Henryk Kowalczyk podkreślił znaczenie kampanii informacyjnej w dwóch aspektach. Po pierwsze skierowana jest ona do rolników, którzy mają odpowiednie warunki i chcieliby przestawić swoją produkcję na ekologiczną. Po drugie przedsięwzięcie adresowane jest do konsumentów, aby otrzymali rzetelną wiedzę nt. produktów rolnictwa ekologicznego i tym samym stali się odbiorcami tego rodzaju żywności.
Uczestniczący w konferencji podsekretarz stanu Jan Krzysztof Ardanowski zwrócił uwagę na „swoistego rodzaju rentę zacofania”, jak to niektórzy określają, a tak naprawdę na doskonałe warunki występujące w wielu regionach Polski właśnie odpowiednia dla rozwoju rolnictwa ekologicznego.
Cała kampania informacyjna „Rolnictwo ekologiczne” finansowana jest ze środków unijnych i budżetu krajowego. Działania zostały zaplanowane na trzy lata, a ogólny budżet to 12 mln złotych. Ambasadorem kampanii jest dr Grzegorz Russak znany i ceniony znawca polskiej kuchni oraz autor wielu książek i publikacji dotyczących żywności. Podkreślił on, że celem kampanii jest wzrost świadomości społecznej nt. rolnictwa ekologicznego, gdyż produkty z tej działalności to „arystokracja żywności”.