Rok 2009 stał pod znakiem zintensyfikowanych działań informacyjno-promocyjnych programu Poznaj Dobrą Żywność. Podejmowane działania prowadzone były dwutorowo - skierowane były do konsumentów oraz do przedsiębiorców.
Od chwili powstania, tj. od 2004 roku, Program Poznaj Dobrą Żywność jest narzędziem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, służącym do promowania żywności wysokiej jakości. Najważniejszym celem programu jest promocja żywności o wysokiej i stabilnej jakości,potwierdzonej certyfikatem.
Program Poznaj Dobrą Żywność ma za zadanie utrwalanie, wśród krajowych oraz zagranicznych konsumentów, pozytywnej opinii o żywności, co jest realizowane poprzez wyróżnienie produktów żywnościowych znakiem Poznaj Dobrą Żywność. To także pomoc konsumentowi w dokonaniu świadomego wyboru produktów żywnościowych,
podnoszenie zaufania do produktów wytwarzanych masowo o wysokiej i stabilnej jakości, promocja zdrowego stylu życia. Program PDŻ zachęca przedsiębiorców do produkcji dobrych i zdrowych produktów i przekonuje ich do tego, że warto inwestować w jakość.
Działania promocyjne, dotyczące tego programu, nie obejmują konkretnych produktów czy firm, lecz dotyczą idei Programu oraz popularyzacji znaku Poznaj Dobrą Żywność. Działania, jakie są podejmowane w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, służą przede wszystkim upowszechnieniu wiedzy o produktach posiadających znak, zasadach uczestnictwa w programie, a także o warunkach pozyskiwania surowców oraz technologiach wytwarzania i systemach nadzoru. W podejmowanych działaniach promocyjnych szczególną wagę przywiązujesię do efektu przeprowadzonych kampanii i możliwościach dotarcia do jak największej grupy konsumentów. W ramach działań promocyjnych programu Poznaj Dobrą Żywność Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi bierze czynny udział w licznych wydarzeniach wystawienniczo-targowych odbywających się na całym świecie.
W 2009 roku działania promocyjne, związane z programem Poznaj Dobrą Żywność, na rynkach zagranicznych miały na celu upowszechnienie wśród konsumentów certyfikowanej polskiej żywności wysokiej jakości.
W promocję polskiej żywności wysokiej jakości włączył się aktywnie Prezydent Lech Wałęsa, który był gościem specjalnym marcowych targów Foodex Japan oraz dorocznego Pikniku Poznaj Dobrą Żywność.
Wspólnie prowadzona polityka informacyjna, dotycząca polskiego rolnictwa oraz wspólne wystąpienia na krajowych wystawach i dożynkach, zapewniają lepszy odbiór komunikatów skierowanych przede wszystkim do rolników, przyczyniają się także do budowania pozytywnego wizerunku instytucji działających na rzecz rolnictwa. Aby zapewnić możliwie najszerszą i
najlepszą informację, w bieżącym roku rozpoczęto współpracę pomiędzy Ministerstwem
Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencją Rynku Rolnego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencją Nieruchomości Rolnych oraz Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Działania informacyjno-promocyjne nie są prowadzone tylko podczas imprez targowo-wystawienniczych.Targowym prezentacjom MRiRW towarzyszą prasowe materiały informacyjne i reklamowe dotyczące programu Poznaj Dobrą Żywność. Tegoroczna kampania dotyczyła przede wszystkim prasy branżowej i skierowana była głównie do producentów żywności, bowiem dzięki znakowi Poznaj Dobrą Żywność producenci zwiększają prestiż swoich wyrobów i nadają im większą rangę poprzez wskazanie nadzoru MRiRW nad jakością wyrobów.
W 2010 roku zostaną zintensyfikowane działania informacyjno-promocyjne podejmowane wspólnie z ARR, ARiMR,ANR oraz KRUS. Rozpoczęto już także przygotowania do polskiej prezentacji podczas 75. Międzynarodowych Targów GRÜNE WOCHE, które odbędą się w dniach 14-25 stycznia 2010 r.
w Berlinie oraz podczas moskiewskich targów PRODEXPO (8-12 lutego 2010).
7246464
1