Jak podaje ,,Rzeczpospolita'', łagodna zima i coraz wyraźniejsze ożywienie gospodarcze pomagają restauratorom. Sprzedaż w lokalach wreszcie zaczyna rosnąć. O ok. 3 proc. z 23 mld zł może w tym roku wzrosnąć wartość rynku HoReCa - prognozuje firma PMR.
Jest szansa, że w 2014 r. do łask Polaków wrócą restauracje z segmentu casual dining oraz premium. Ten ostatni w minionych latach miał wyraźne problemy, ponieważ gros sprzedaży generują tam firmy. Tymczasem w czasach spowolnienia gospodarczego przedsiębiorcy cięli koszty i oszczędzali, np. na kolacjach biznesowych.
Jak informuje RZeczpospolita z badania PMR wynika, że poprawy sytuacji w krajowej branży gastronomicznej spodziewa się niemal połowa przedstawicieli pizzerii oraz ponad 40 proc. pracowników kawiarni i herbaciarni. Natomiast negatywne prognozy najczęściej pojawiały się wśród respondentów pracujących w restauracjach hotelowych i w barach alkoholowych.
Segment pizzeri radzi sobie w Polsce całkiem dobrze. Takie firmy, jak Da Grasso czy Telepizza, zamierzają poszerzać sieć i chcą zdobywać nowych klientów. Ta ostatnia niedawno się pochwaliła, że wdrożyła aplikację mobilną na smartfony oraz wprowadziła płatności przez internet. Również Domino's Pizza ma ambitne plany wobec naszego rynku. Obecnie jej polska sieć składa się z 19 punktów. W październiku uruchomiony został pilotażowy punkt oparty na modelu franczyzowym. W najbliższym czasie firma planuje otwarcie nowych lokali w Warszawie i Krakowie.