Wzrost eksportu do krajów arabskich bije rekordy. Sprzedaż polskich towarów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wzrosła w trzech pierwszych kwartałach 2013 r. o 76 proc., a w Arabii Saudyjskiej o 32 proc. - pisze "Puls Biznesu".
Tak wynika z danych GUS. I nie jest to spowodowane niską bazą, bo już w 2012 r. eksport na Bliski Wschód był całkiem spory - wysłaliśmy do ZEA więcej niż do Grecji czy Portugalii - podkreśla gazeta.
Ostatni kryzys przekonał polskie firmy, że nie warto stawiać tylko na jednego konia: UE, a warto szukać nowych, nieodkrytych dotąd rynków zbytu - wskazuje główny ekonomista BGK Tomasz Kaczor.
A, jak wyjaśnia, dla takich firm Bliski Wschód jest świetną propozycją: to bogate kraje, szybko się rozwijające i dość bliskie geograficznie.
I wszystko wskazuje, że znaczenie tych rynków dla polskiej gospodarki będzie dalej szybko rosło.
Dziś to bowiem najpopularniejszy kierunek ekspansji dla polskiego biznesu - wynika z badania firmy Akcenta, zajmującej się obsługą transakcji walutowych przedsiębiorstw. Aż 37 proc. przebadanych szefów firm wskazuje, że jeśli będzie szukać partnerów handlowych na nowych rynkach, będą to właśnie kraje arabskie.