Polacy coraz częściej kupują wakacje przez Internet. Liczba korzystających z niego turystów rośnie w tempie kilkuset procent rocznie. Portale, które zdecydowały się na podanie szczegółów swojej działalności, miały w 2004 roku ok. 20 tys. klientów. Można szacować, że turyści ci zapłacili tym portalom ponad 80 mln zł.
Internetowi pośrednicy turystyczni zarabiają na prowizji, jaką dostają od biur podróży. Waha się ona od 7 do 20 proc., zależnie od wielkości sprzedaży i typu oferty.
O tym, jak szybko rośnie zainteresowanie kupnem wycieczek przez Internet, świadczą wyniki portalu Wakacje. pl. To jeden z największych agentów firm turystycznych w Polsce, który sprzedaje ich wycieczki w sieci. W 2004 roku przychody Wakacji.pl wyniosły 16,7 mln zł brutto. To o ponad 259 proc. więcej niż w 2003 roku.
W 2004 roku przez stronę portalu wycieczki kupiło ponad 8,5 tys. osób, a więc o 220 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnia cena wyjazdu wynosiła nieco ponad 4 tys. zł.
Zeszłoroczny zysk netto portalu Wakacje.pl wyniósł ponad 570 tys. zł. 60 proc. zysku zostanie przeznaczone na rozwój firmy, a pozostała część powiększy kapitał zapasowy spółki. W tym roku Wakacje.pl chcą m.in. zbudować nowy system obsługi klientów. Firma zamierza także zwiększyć zatrudnienie z 40 do 50 pracowników.