Reklamy niezdrowego jedzenia skierowane do dzieci powinny zostać zakazane, twierdzi brytyjska niezależna Komisja ds. Żywienia.
Zdaniem Komisji, na całym świecie firmy wydają miliardy dolarów na reklamowanie produktów bogatych w cukier, sól i tłuszcz. Przekazy, które są kierowane już do dzieci dwuletnich, zaprzeczają jakimkolwiek zasadom zdrowego żywienia.
Niestety, jedzenie, które przynosi firmom największy dochód, jest najbardziej niezdrowe: słodkie, słone i tłuste - powiedziała BBC Kath Dalmeny z Komisji. Takiego jedzenia dzieci powinny spożywać jak najmniej - dodała.
Dalmeny twierdzi, że niekoniecznie należy winić rodziców za złe odżywianie dzieci, ponieważ reklamy nie informują o tym, że niektóre produkty zawierają np. 40-50 proc. cukru.
Komisja nalega, aby Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zabroniła reklam jedzenia posiadającego małą wartość odżywczą i dużo kalorii.
WHO szacuje, że na świecie ponad miliard dorosłych ma nadwagę, a 300 mln spośród nich jest otyłych.