Jeżeli w ciągu 30 dni firma świadcząca usługi telekomunikacyjne nie odpowie na naszą reklamację będzie to oznaczało, że ją akceptuje.
Takie rozwiązanie przewiduje opublikowane rozporządzenie do nowej ustawy telekomunikacyjnej. Ponadto dostawcy usług telekomunikacyjnych będą musieli przyjmować reklamacje we wszystkich oddziałach sprzedających usługi danego operatora, a nie tylko w punktach obsługi klienta - mówi Jacek Łosik z ministerstwa infrastruktury.
Na przykład Telekomunikacja Polska ma w Warszawie tylko 2 takie punkty a reklamacje miały być zgłaszane za pośrednictwem "Błękitnej Linii". Teraz nasze skargi będą musiały przyjmować wszystkie punkty sprzedaży.
Zdaniem wiceministra infrastruktury Wojciecha Hałki konieczne konieczne było zdyscyplinowanie operatorów, którzy nie zawsze poważnie podchodzili do reklamacji. Rozporządzenie dotyczące reklamacji wejdzie w życie za 30 dni. Nowe Prawo Telekomunikacyjne weszło w życie 3 sierpnia jednak do opublikowania pozostało jeszcze wiele aktów wykonawczych do ustawy.