Jak podał ,,Puls Biznesu'', zgodnie z przepisami zatwierdzonymi wczoraj przez Parlament Europejski, za dwa lata zabronione będzie reklamowanie papierosów elektronicznych w prasie i innych wydawnictwach. Już teraz reklama produktów tytoniowych jest całkowicie zakazana w Polsce od ponad 9 lat.
Jak podaje Puls Biznesu, przedstawiciele branży papierosów elektronicznych sprzeciwiają się zaostrzeniu przepisów związanych z zakazem reklamy, powołując się na niekwestionowaną mniejszą szkodliwość e-papierosów. Z kolei walczące z paleniem tytoniu organizacje prozdrowotne przestrzegają przed traktowaniem papierosów elektronicznych jako wyrobów całkowicie bezpiecznych. Ich reklama może niestety zachęcić do użycia e-papierosów tych, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z produktami zawierającymi nikotynę.
Według szacunków branżowych, e-papierosów używa już 1,2 mln Polaków, a globalnie branża jest warta 3 mld USD.