Regionalne produkty kulinarne to sposób na przyciągnięcie turystów
2 czerwca 2011
Jak podaje Rzeczpospolita, produkty regionalne to jeden ze sposobów na przyciągnięcie turystów i rozwój gospodarczy. Polska do tej pory zarejestrowała 27 produktów. Na unijny certyfikat czeka kolejnych dziewięć.
Jak przypomina Rzeczpospolita, pierwsza w 2007 roku otrzymała go bryndza podhalańska. Kolejny był oscypek, najbardziej znany spośród produktów regionalnych w naszym kraju. Ten ser owczy to dziś jeden ze znaków rozpoznawczych Podhala i Żywiecczyzny.
Produkty zarejestrowane przez Komisję Europejską to jednak nie wszystko, co mają do zaoferowania regiony. Od 2004 roku Ministerstwo Rolnictwa prowadzi krajową listę produktów tradycyjnych. Zgłaszają je tam lokalni producenci i samorządy. Obecnie na liście resortu rolnictwa są 862 specjały. Liderem z 118 wpisami jest województwo śląskie.