PTK Centertel, operator sieci Idea, uzyskał prawo do prowadzenia działalności pod marką Orange w wyniku zawartej we wtorek umowy ze spółką Orange Brand Services Limited - poinformowała we wtorkowym komunikacie Telekomunikacja Polska SA (TP).
Zawarcie umowy jest związane z wprowadzeniem przez PTK Centertel marki Orange. Umowa określa zakres wzajemnej współpracy PTK Centertel i Orange w procesie rebrandingu (zmiany marki - PAP). Umożliwia to współpracę z Grupą Orange oraz wprowadzenie międzynarodowej marki na polski rynek – zaznaczono w komunikacie.
Według komunikatu, opłata licencyjna za korzystanie z marki Orange ma wynosić 1,6 proc. obrotu PTK Centertel. Umowa została zawarta na czas 10 lat z możliwością przedłużenia. Operator komórkowy oczekuje, że wprowadzenie nowej marki będzie miało pozytywny wpływ na jego wyniki, bazę klientów i wzrost przychodów oraz rentowność spółki. Jak podkreślono w komunikacie, klienci dzięki zmianie marki mają zyskać dostęp do dodatkowych produktów i usług.
Orange jest jednym z największych na świecie operatorów telefonii komórkowej. Świadczy usługi w 18 krajach 54 milionom klientów. W 2004 r. Orange miała 19,7 mld euro przychodów. Marka Orange pojawiła się po raz pierwszy na rynku brytyjskim 28 kwietnia 1994 r.
Orange jest podmiotem zależnym od France Telecom, który jest większościowym udziałowcem w TP. Telekomunikacja Polska SA ma 66 proc. udziałów w PTK Centertel. Resztę akcji operatora ma podmiot zależny od France Telecom.