Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Przyczepa T780 – wywrotka trójstronna

5 stycznia 2016
Już jesienią, na rynku polskim i zagranicznym, zadebiutuje zupełnie nowy model przyczepy Pronar o symbolu T780. Jest to kolejny - po wprowadzonej do sprzedaży w 2006 roku przyczepie wielkogabarytowej T700 - model o wyjątkowo dużej ładowności (nawet do 20 ton).
Przyczepy T780, podobnie jak przyczepy dwuosiowe i tandem, charakteryzują się trójstronnym wywrotem, centralnym ryglowaniem ścian oraz oknem wysypowym w tylnej klapie. Przeznaczone są do przewozu płodów rolnych (buraki, ziemniaki), a w szczególności materiałów sypkich (zbóż, kukurydzy itp.).

   


Specyfika techniczna

Dopuszczalna masa całkowita homologacyjna: 24000 kg (konstrukcyjnie 27000kg)
Ładowność homologacyjna: 16500 kg (konstrukcyjnie 20000 kg)
Masa własna pojazdu: 7500 kg
Wymiary gabarytowe:
Długość całkowita 9614 mm
Szerokość całkowita 2548 mm
Wysokość całkowita 3102 mm (+ nadstawy 800 mm)
Rozstaw kół 1900 mm
Rozstaw osi 4760 mm
Wymiary wewnętrzne skrzyni ładunkowej:
    - długość 7696 mm
    - szerokość 2410 mm
    - wysokość 800+600 mm (800+800 mm opcja)
Ilość segmentów ściany bocznej: 2
Centralne ryglowanie ścian:
- bocznych
- tylnej
Pojemność ładunkowa:  26 m3 (29,7m3 opcja)
Powierzchnia ładunkowa: 18,5 m2
Podłoga skrzyni: stalowa
Wznios powierzchni ładowania około 1400 mm
Rozmiar ogumienia: 15R22,5 18PR (16,5R22,5 18PR, 550/45 R22,5 151E ALLIANCE opcja)
Kąt wychylenia skrzyni ładunkowej:
    - 45° - na boki
    - 49°- do tyłu
Zapotrzebowanie oleju: 68l
Cylinder teleskopowy wywrotu 75/90/105/120/140 skok 2990 mm szt. 2
Instalacja hamulcowa dwuprzewodowa ALB
Prędkość konstrukcyjna: 40km/h
OPCJE:
Stelaż
Plandeka
Kosz koła zapasowego
Koło zapasowe
Okna zsypowe na ścianach bocznych z lewej strony lub z prawej strony
Zsyp tylny do okna zsypowego
Ściany 800 +800 mm
Boczne blachy zsypowe
Osie jezdne na  60km/h


Przyczepa na długie dystanse

Na świecie znaczną przewagę w strukturze gospodarstw rolnych posiadają gospodarstwa wielkoobszarowe specjalizujące się w wybranych gałęziach produkcji rolnej, takich jak hodowla trzody chlewnej, produkcja mleka czy tez produkcja roślinna. Tak duże kombinaty produkcyjne, posiadające areały liczone w setkach a nawet tysiącach hektarów, nierzadko daleko położonych od „centrali” czy też miejsc magazynowych, potrzebują odpowiednich przyczep transportowych o dużej pojemności skrzyni ładunkowej . Wymagania stawiane takim przyczepom zawierają się w dwóch słowach: „dużo i szybko”, co podyktowane jest ekonomiką produkcji. W dzisiejszych czasach, przy tak dużej konkurencji, oraz przy wysokich kosztach paliwa i produkcji, rolnicy nie mogą sobie pozwolić na zwiększanie kosztów produkcji poprzez stosowanie nieekonomicznego transportu. Dlatego też w firmie „Pronar” po rozpoznaniu potrzeb klientów postanowiono wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu rynku wdrażając do produkcji przyczepę „długodystansową” T780.

Przyczepa ta w założeniach ma spełniać wymagania „dużo i szybko”, tzn. posiada dużą pojemność skrzyni ładunkowej oraz konstrukcyjnie jest przystosowana do transportu z prędkością przekraczającą prędkość 40 km/h i 60 km/h. Przyczepa jest wyposażona w ogumienie szosowe, osie jezdne o dużej nośności oraz mocne zawieszenie na resorach parabolicznych. Rama dolna przyczepy zaprojektowana została z walcowanych profili zamkniętych wykonanych z materiału o podwyższonej wytrzymałości, oraz dodatkowo wzmocnionych w newralgicznych strefach, co zapewnia dużą wytrzymałość i niezawodność przyczepy podczas eksploatacji zarówno w warunkach drogowych jak i polowych. Do zaprojektowania zaś ramy górnej (platformy) wykorzystano doświadczenie zdobyte przy konstrukcji przyczepy T680 i zastosowano zgodnie z trendami światowymi profile gięte o zmiennej geometrii przekroju, co pozwala na uzyskanie maksymalnej wytrzymałości w miejscach najbardziej obciążonych.

Taka konstrukcja pozwala na uzyskanie maksymalnej nośności konstrukcji przy optymalnej wadze. Innowacją w konstrukcji tej przyczepy jest zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości takiej jak „Domex”, co zwiększa „pewność”  konstrukcji. Jako pierwsza z przyczep Pronar, T780 ma możliwość zastosowania hydraulicznego systemu otwierania bort, który zapewnia większy komfort jak i bezpieczeństwo dla operatora. System ten będzie dostępny jako opcja w następnym roku.

Oprócz tego przyczepa charakteryzuje się następującymi cechami:
1.Układ jezdny przyczepy:
osie w standardzie wytrzymałe do prędkość 60 km/h  z niezawodnymi i wysoce skutecznymi hamulcami.
przednia oś wsparta na obrotnicy, tylne dwie osie w układzie tandem na czterech resorach;
ogumienie w standardzie 385/65R22,5 (15R22,5) 160F , wytrzymałe do prędkości 60 km/h
resory paraboliczne.
2.Skrzynia ładunkowa:
burtowanie wykonane ze sprawdzonych wytrzymałych profili, w standardzie borty 800 mm + nadstawy 600mm, opcjonalnie nadstawy 800 mm zamiast 600 mm;
ilość segmentów bocznej burty – 2szt;
skrzynia ładunkowa o wymiarach wewnętrznych 7696 mm długości i 2410 mm szerokości przystosowana jest do przewozu europalet. W jednej warstwie mieści się 18 europalet;
powierzchnia ładunkowa 18,5 m2;
objętość standardowo 26 m3, opcjonalnie 29,7m3;
wznios podłogi skrzyni ładunkowej 1360 mm;
tylna borta wyposażona w okno zsypowe;
centralne ryglowanie ścian;
trójstronny wywrót (do tyłu kąt wywrotu 49°, na boki 45°);
3.Instalacja hamulcowa dwuprzewodowa z ALB – standard;
4.Instalacja hydrauliczna wyposażona w dwa cylindry teleskopowe wywrotu 75/90/105/120/140 o skoku 2990 mm;
5.Dopuszczalna masa całkowita –24000 kg (wg przepisów ruchu drogowego), 27000 kg (dopuszczalna konstrukcyjnie );
6.Ładowność konstrukcyjnie dopuszczalna - 19500 kg;
7.Masa własna pojazdu około 7500 kg ( różna w zależności od wyposażenia);
8.Wyposażenie w opcji:
  • nadstawy 800 mm zamiast 600 mm;
  • stelaż z rolowaną plandeką;
  • balkon do obsługo plandeki;
  • kosz koła zapasowego;
  • koło zapasowe;
  • okna zsypowe na ścianach bocznych z lewej strony lub z prawej strony;
  • zsyp tylny do okna zsypowego;
  • boczne blachy zsypowe.
  • boczne osłony przciwnajazdowe
  • skrzynka narzędziowa
  • błotniki przy przednich kołach
Taka kompletacja przyczepy powinna zaspokoić wymagania stawiane przez różnych klientów, gdyż nadaje się ona do przewozu zarówno płodów i produktów rolnych, zielonek jak i produktów na europaletach. Ogumienie i osie przystosowane są do intensywnego transportu po szosach na dłuższe trasy. Możliwość zamówienia przyczepy z dodatkowymi oknami zsypowymi w bocznych burtach zwiększa uniwersalność wyrobu. Standardowo montowane sprężyny ułatwiające otwieranie burt, pozwalają na sprawną obsługę przyczepy przez jednego człowieka. Nowo wdrażana przyczepa T780 wzbogaci szeroką gamę wyrobów oferowanych przez firmę Pronar.

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę