Już niedługo rusza unijny program promocji żywności. Organizacje branżowe i producenckie mogą liczyć na dofinansowanie działań, których celem jest zwiększenie sprzedaży produktów rolnych.
Dzięki programowi promocji żywności beneficjenci mogą maksymalnie uzyskać zwrot nawet 70% poniesionych kosztów. Z tego 50% będzie sfinansowane przez Brukselę, a 20% z budżetu krajowego.
Aby otrzymać pieniądze zainteresowane instytucje powinny zgłosić do Agencji Rynku Rolnego wniosek z planem działań promocyjnych. - Najważniejsze z nich to działania z zakresu PR, reklamy, promocji, mogą to być też udział w targach, promocjach, pokazach, wystawach - powiedziała Agnieszka Czubak z ARR.
Trzeba pamiętać, że inne produkty mogą być reklamowane w państwach Unii Europejskiej, a inne poza jej granicami. Kolejnym ważnym warunkiem jaki stawia Bruksela to obowiązek promowania produktu bez informowania o kraju i regionie jego pochodzenia. W kampanii promocyjnej nie może być także mowy o firmach, które dany produkt wytwarzają i konkretnych markach. - Dzięki kampaniom promocyjnym i informacyjnym bardzo zwiększa się popyt na promowane produkty, a co za tym idzie ich sprzedaż - dodała Agnieszka Czubak.
Pierwszy termin składania wniosków o dofinansowanie mija pod koniec października.