OPOLAGRA_2025

Promocja polskiej żywności w Berlinie

26 maja 2004

W Berlinie odbyła się promocja polskich produktów żywnościowych, sprowadzonych tu bezpośrednio od producentów i oferowanych po atrakcyjnych cenach.

W ciągu zaledwie kilku dni trwania akcji w jednym z supermarketów w dzielnicy Oberschoeneweide, polskie wyroby nabyło 30 tysięcy klientów.

Promocja, którą zorganizował Heinz Klimczak z firmy Imex, przygotowała szersze wejście polskiej żywności na niemiecki rynek.

Niemcy najchętniej kupowali masło, mleko, śledziowe koreczki, kabanosy i inne wędliny, a także soki i słodycze. Przyjechały od producentów z Kalisza, Gorzowa, Nowej Soli, Wałcza, Raciborza.

Heinz Klimczak powiedział Polskiemu Radiu, że kupił supermarket w Oberschoeneweide wyłącznie z myślą o sprowadzaniu polskich produktów. Już wkrótce powstanie tu swego rodzaju polskie centrum handlowe. Polskie firmy mają zająć 13 lokali sklepowych.

Heinz Klimczak zamierza otworzyć w Berlinie jeszcze cztery supermarkety z polskimi produktami. Ponadto - jak ujawnił - podobną akcję promocyjną z myślą o późniejszej stałej sprzedaży chcą urządzić handlowcy z Hamburga, Dortmundu i Duesseldorfu.

Podkreśla się tu, że polska żywność, choć od lat obecna na niemieckim rynku, po wejściu naszego kraju do Unii Europejskiej, toruje sobie drogę pod własną marką, wcześniej nieeksponowaną.


POWIĄZANE

Podczas spotkania Copa–Cogeca, UECBV oraz Europejskiego Okrągłego Stołu Zrównowa...

5 czerwca to nie tylko data w kalendarzu – to sygnał do działania. Światowy Dzie...

Taryfa w wysokości 50% to szybka przegrana we wzajemnym, transatlantyckim handlu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę