Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Produkty pod ochroną

26 lipca 2004

Powstaje Polska Izba Produktów Regionalnych i Lokalnych. Założyło ją 140 podmiotów gospodarczych. Izba ma zająć się ochroną typowo polskich produktów, charakterystycznych dla poszczególnych regionów naszego kraju.

Izba jest w trakcie rejestracji. Jej głównym celem jest stworzenie krajowego systemu ochrony produktów regionalnych i takie ich wyróżnienie, aby były rozpoznawalne przez rodzimych konsumentów. Izba ma również wspierać producentów starających się o Europejski Znak Ochrony Produktu Regionalnego.

- Aby te produkty były w Unii zarejestrowane i uzyskały ochronę na całym rynku Wspólnoty, wymagane jest udowodnienie tej regionalności i to powinni zrobić producenci. Dzisiaj mówi się, że 10-12% żywności kupowanej we Wspólnej Europie to są właśnie produkty regionalne - mówi Marek Gąsiorowski z Polskiej Izby Produktów Regionalnych i Lokalnych.

W promocji produktów regionalnych wyspecjalizowali się np. Włosi. Projekt Naturalmento Italiano chroniący nazwy produktów przyciągnął już 70 firm. Sposobów na pozyskiwanie pieniędzy i skuteczne rozpowszechnianie wyrobów jest wiele.

- Oprócz produktów, które chcemy promować, to jest wino, oliwa, makaron i inne, powinniśmy promować nasz region - mówi Stefano Romagnoli z Agencji ds. Promocji Gospodarczej Regionu Toskanii. Coraz częściej imprezy promujące włoskie, regionalne produkty organizowane są we współpracy z tamtejszymi organizacjami turystycznymi.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę