MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Produkty pod ochroną

26 lipca 2004

Powstaje Polska Izba Produktów Regionalnych i Lokalnych. Założyło ją 140 podmiotów gospodarczych. Izba ma zająć się ochroną typowo polskich produktów, charakterystycznych dla poszczególnych regionów naszego kraju.

Izba jest w trakcie rejestracji. Jej głównym celem jest stworzenie krajowego systemu ochrony produktów regionalnych i takie ich wyróżnienie, aby były rozpoznawalne przez rodzimych konsumentów. Izba ma również wspierać producentów starających się o Europejski Znak Ochrony Produktu Regionalnego.

- Aby te produkty były w Unii zarejestrowane i uzyskały ochronę na całym rynku Wspólnoty, wymagane jest udowodnienie tej regionalności i to powinni zrobić producenci. Dzisiaj mówi się, że 10-12% żywności kupowanej we Wspólnej Europie to są właśnie produkty regionalne - mówi Marek Gąsiorowski z Polskiej Izby Produktów Regionalnych i Lokalnych.

W promocji produktów regionalnych wyspecjalizowali się np. Włosi. Projekt Naturalmento Italiano chroniący nazwy produktów przyciągnął już 70 firm. Sposobów na pozyskiwanie pieniędzy i skuteczne rozpowszechnianie wyrobów jest wiele.

- Oprócz produktów, które chcemy promować, to jest wino, oliwa, makaron i inne, powinniśmy promować nasz region - mówi Stefano Romagnoli z Agencji ds. Promocji Gospodarczej Regionu Toskanii. Coraz częściej imprezy promujące włoskie, regionalne produkty organizowane są we współpracy z tamtejszymi organizacjami turystycznymi.


POWIĄZANE

Tysol.pl ruszył z akcją informacyjną pt. "Ratujmy Polskie Azoty". W swej najnows...

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) ogłosiła właśnie, że jaja spełnia...

Uprawa roślin w growboxie staje się coraz bardziej popularna wśród miłośników og...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę