OPOLAGRA_2025

Producenci wódki walczą z szarą strefą

5 stycznia 2016

Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna: Polacy wydają 1 mld zł rocznie na przemycany i podrabiany alkohol. Producenci wyrobów spirytusowych są tak przerażeni spadkami sprzedaży, że do walki z kontrabandą zatrudniają nawet prywatnych detektywów.

Eksperci szacują, że szara strefa to około 10 proc. wartego 10 mld zł rynku mocnych alkoholi. Jak czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej, Leszek Wiwała, prezes  Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego twierdzi, że porównując dane sprzedażowe z ostatnich dwóch lat, można mieć podejrzenia, że klienci nie tyle rezygnują z picia wódki, co pozyskują jej coraz więcej z nielegalnych źródeł.

Z przytoczonych przez Dziennik Gazeta Prawna danych firmy badawczej AGB Nielsen wynika, że w ostatnim roku został odnotowany aż 5,5-proc. spadek ilości sprzedanej wódki. Rok wcześniej mieliśmy do czynienia z 1,5-proc. wzrostem.

 


POWIĄZANE

Podczas spotkania Copa–Cogeca, UECBV oraz Europejskiego Okrągłego Stołu Zrównowa...

5 czerwca to nie tylko data w kalendarzu – to sygnał do działania. Światowy Dzie...

Taryfa w wysokości 50% to szybka przegrana we wzajemnym, transatlantyckim handlu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę