Senatorowie chcą ograniczyć medialną ekspansję największych browarów, które w ubiegłym roku wydały około 400 mln zł na reklamę. Wydatki czołowych producentów piwa były o ok. 100 mln zł wyższe niż rok wcześniej - podaje Rzeczpospolita.
W 2010 r. browary zwiększyły wydatki na reklamy
Według szacunków Kantar Media ponaddwukrotnie więcej w 2010 r. przeznaczył na reklamę Royal Unibrew. Aktywność w mediach przełożyła się na wzrost sprzedaży piw Łomża o ok. 30 proc.
Jak informuje Rzeczpospolita producenci piwa nie szczędzą również wydatków na sponsoring. W ostatnim czasie Carlsberg Polska został sponsorem festiwalu muzycznego Przystanek Woodstock.
Jednak nie wszystkim podobają sie działania reklamowe browarów. Projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości przygotowany przez senatorów PiS, PO i PSL poparły senackie komisje Rodziny i Polityki Społecznej, Ustawodawczej oraz Kultury i Środków Przekazu. Nowela zakłada, że piwo mogłoby być reklamowane od godz. 23., podczas gdy obecnie reklamy mogą się pojawiać od 20.