Jak informuje onet.pl, amerykańscy producenci kawy podnoszą ceny swoich produktów walcząc w ten sposób z szybko rosnącymi kosztami zielonej kawy, która jest wykorzystywana do tworzenia różnych smaków kawy.
Sieć Starbucks od 16 czerwca podniesie ceny wszystkich pakowanych kaw średnio o 17 proc. w sklepach amerykańskich. W marcu firma ogłosiła wzrost cen na inne swoje produkty sprzedawane w sklepach spożywczych, a pod koniec ubiegłego roku podniosła ceny niektórych ze swoich napojów sprzedawanych w sieci kawiarni. Starbucks nie jest jedyną firmą, która przerzuca rosnące ceny kawy na konsumentów.
Zdaniem portalu onet.plo, amerykańscy producenci kawy robią dokładnie to samo, walcząc w ten sposób z szybko rosnącymi kosztami zielonej kawy, która jest wykorzystywana do tworzenia różnych smaków kawy.
J.M. Smucker, właściciel takich marek, jak Folgers, Dunkin' Donuts i Millstone, oraz Kraft Foods, właściciel Maxwell House Coffee i Yuban, podnieśli ceny swoich kawowych produktów już trzy razy w ciągu ostatniego roku.
J.M. Smucker zwiększył ceny średnio o 11 procent dla większości swoich produktów. Wcześniejsza podwyżka była w lutym i wyniosła 10 procent, a przed nią w sierpniu zeszłego roku ceny poszły w górę również o 10 procent. Kraft w marcu podniósł ceny wybranych produktów o 70 centów za funt w przypadku kawy ziarnistej lub zmielonej, i o 6,25 centa za uncję w przypadku kawy rozpuszczalnej. Kraft podnosił już te ceny w grudniu 2010 roku.
Jak informuje onet.pl na razie wyższe ceny nie zniechęcają wielbicieli tego napoju do zakupów. Jak przewiduje Międzynarodowa Organizacja ds. Kawy (International Coffee Organization), konsumpcja kawy wciąż będzie rosła w tym roku, pomimo wciąż rosnących cen. W zeszłym roku poszła ona w górę o około 2,4 procent, osiągając rekordowy poziom 134 milionów 60 kilogramowych worków.