Puls Biznesu podaje, że kawiarnie, które powstają jak grzyby po deszczu, odciągają Polaków od domowej kawy. Producenci bronią się reklamą.
Jak pokazują dane Equinox Polska, wzrost wydatków na reklamę producentów kawy rok do roku wyniósł 58 proc.i zamknął się kwotą 124,6 mln zł (w okresie styczeń-lipiec). Eksperci twierdzą, że jest to spowodowane tym, że producenci kawy zauważyli, że kawiarnie odbierają im klientów, ponieważ w reklamach firmy podkreślają, że ich produkt umożliwia przygotowanie napoju takiego, jak serwowany w kawiarniach.
W kawowych wydatkach przoduje Nestle z marką Nescafe, na której promocję koncern przeznaczył w ciągu siedmiu miesięcy br. ponad 40 mln zł (17,4 mln zł rok wcześniej). Drugie miejsce zajmuje Mondelez Polska (dawniej Kraft Foods) z marką Jacobs i ponad 30-milionowym budżetem (wobec 20 mln zł w 2012 r.). W reklamę zainwestowały więcej także Strauss Cafe Poland z MK Cafe (18 mln zł vs. 11 mln zł), Tchibo (15 wobec 6 mln zł) i Prima Poland, które wydało na reklamę Cafe Prima ponad 12 mln zł (w porównaniu do 8 mln zł w 2012 r.).