Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Procenty od piwa

8 grudnia 2003

Media, które reklamują piwo, powinny oddawać 10% wpływów z tego tytułu ministrowi edukacji. Jednak część mediów nie uiszcza tej opłaty, bo przepisy są niejasne - twierdzi "Puls Biznesu", dodając, że powstał projekt nowych regulacji.

Według gazety, dochodziło do sporów, kto ma płacić - media emitujące reklamy czy reklamodawcy. Nie wiadomo także, od czego liczyć 10-procentową stawkę oraz w jakim terminie pieniądze należy płacić. Niejasne są też zasady wypełniania i składania deklaracji informujących o osiąganych wpływach z reklam - pisze dziennik.

Nowe przepisy - zdaniem "PB" - są precyzyjne. Jeżeli Sejm uchwali nowe regulacje i wejdą w życie, to wszystkie media będą musiały uiszczać tę opłatę i nikt nie wytłumaczy się, że przepisy są nieprecyzyjne - podkreśla gazeta.

Zdaniem "PB", najlepiej poradzi sobie z tym telewizja, której silna pozycja pozwoli na przerzucenie kosztów na reklamodawców. W takiej sytuacji browary zapewne przerzucą te koszty na cenę piwa, czyli na konsumentów - spekuluje gazeta. Wiele natomiast wskazuje, że stacje radiowe, gazety i magazyny mogą mieć trudności z uzyskaniem wyższych cen za reklamy, aby zrekompensować haracz - uważa "PB".


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę