Dariusz Sapiński, prezes Spółdzielni Mleczarskiej MLEKOVITA z Wysokiego Mazowieckiego został laureatem konkursu „Indywidualność Roku – Merkury 2004” w kategorii Menadżer.
Konkurs po raz trzeci zorganizowała redakcja „Rynków Zagranicznych” – pisma
Krajowej Izby Gospodarczej. Dariusz Sapiński – prezes zarządu Spółdzielni
Mleczarskiej MLEKOVITA w Wysokiem Mazowieckiem został uhonorowany tytułem
Menadżera Roku „za szczególne osiągnięcia w tworzeniu, organizacji i rozwoju
firmy, śmiałą realizację wizji tworzenia nowoczesnego przedsiębiorstwa na
światowym poziomie” – podkreślili organizatorzy konkursu.
Celem konkursu
jest uhonorowanie firm wyróżniających się niekonwencjonalnym podejściem do
problemów rynkowych, menadżerów, którzy wykazują się ponadprzeciętną inicjatywą
i nowatorstwem w działaniach na rzecz swoich firm, produktów i usług, które
cechuje nowoczesność rozwiązań technologicznych, innowacyjność pośród innych
produktów oferowanych na rynku i które mają szanse stać się liderami w swojej
grupie towarowej, są produkowane w Polsce i mają eksportowe perspektywy. Jury
konkursu wyłania zwycięzców w trzech kategoriach: Firma, Produkt, Menadżer.
Nagrody są honorowe, a laureaci otrzymują pamiątkowe dyplomy i statuetki
autorstwa Janusza Tomasińskiego.
Dariusz Sapiński pracuje w SM MLEKOVITA
od ponad 25 lat, a od 20 na stanowisku prezesa. Dzięki jego zarządzaniu
MLEKOVITA stała się liderem polskiego mleczarstwa. Holding MLEKOVITA tworzy
obecnie 11 zakładów, zajmujących się przetwórstwem i dystrybucją wyrobów
mleczarskich: macierzysty w Wysokiem Mazowieckiem, a także w Bielsku Podlaskim,
Morągu, Pieniężnie, Chrzanowie, Kluczborku, Zakopanem, Zakliczynie, Kowalewie
Pomorskim i Zgorzelcu, Strzelinie. Marka „MLEKOVITA” jest najdroższą marką na
Podlasiu.
Z roku na rok firma osiąga coraz lepsze wyniki. W roku 2003
przerób mleka wyniósł 530 mln litrów, co dało Mlekovicie pierwsze miejsce w
kraju. Przychody MLEKOVITY w 2003 roku wyniosły 811 mln zł, a zysk 12 mln
zł. Pierwsze półrocze tego roku MLEKOVITA zakończyła przychodami w
wysokości 506 mln zł i zyskiem ok. 26 mln zł. Ponad 1/3 produkcji trafia na
eksport, m.in. do UE, USA czy Japonii.