Rząd rozpoczyna kampanię informacyjną na temat polityki prorodzinnej - czytamy na portalu deon.pl. Jej elementami są m.in. portal internetowy i spoty telewizyjne. Istotą jest możliwie szeroki obieg informacji , a także promowanie pewnego sposobu bycia rodzin - podkreślił premier Donald Tusk.
"Rozpoczynamy kampanię informacyjną dotyczącą spraw, o które rodzice często pytają dzwoniąc do różnych instytucji, m.in. przedłużony urlop rodzicielski, urlop ojcowski, możliwość korzystania z finansowanej przez państwo procedury zapłodnienia in vitro" - mówił Tusk na sobotniej konferencji prasowej w ogrodach Kancelarii Premiera.
Szef rządu przypomniał też o dodatkowych pieniądzach, które w tym roku zasilą żłobki i "decyzji, dzięki której przedszkole w całej Polsce będzie kosztowało nie więcej niż złotówka za godzinę, poza pięcioma godzinami, które są obowiązkowo bezpłatne". "To są te projekty, które w ostatnich miesiącach rząd wprowadził i sfinansował" - podkreślił premier.
Jak zaznaczył, istotą kampanii jest "możliwie szeroki obieg informacji, a także promowanie pewnego sposobu bycia rodziców". Tusk dodał, że rząd chce pokazać "możliwości, które rodzice mają od kilku miesięcy, a także obronę godności rodzicielstwa i samych małych dzieci".
"To szczególnie dotyczy procedury in vitro. Chodzi o to, by w Polsce nie było atmosfery dwuznaczności wobec rodziców i dzieci, którzy skorzystali z tej możliwości. Pojawiły się ostatnio niezbyt przyjemne ataki i bardzo nam zależy na tym, by w naszej ojczyźnie dzieci dobrze się czuły, niezależnie od tego jaki był ich początek" - powiedział premier.
Zwrócił uwagę, że "powstało fajne środowisko rodziców pierwszego kwartału, które nauczyło także jego i jego współpracowników wiele o kwestii właściwie dedykowanej pomocy państwa dla rodzin z małymi dziećmi".
Elementami rządowej kampanii jest m.in. portal internetowy - www.rodzina.gov.pl, gdzie można znaleźć informacje na temat m.in. programu "Mieszkanie dla Młodych", dofinansowania metody zapłodnienia in vitro, urlopów rodzicielskich, opieki nad dzieckiem, przedszkoli czy 6-latków. Przygotowane zostały także spoty telewizyjne.
6803882
1