MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Popularny serial telewizyjny będzie promował PROW 2007-13

5 stycznia 2016
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa podpisała umowę z TVP SA o promocji, w nowych odcinkach najpopularniejszego w ostatnich latach serialu telewizyjnego "Ranczo", Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-13. Zgodnie z zawartym porozumieniem w scenariuszu nowych 13 odcinków tego serialu,  pojawią się informacje o istniejących jeszcze możliwościach skorzystania ze środków znajdujących się w budżecie tego Programu na wsparcie rozwoju obszarów wiejskich, gospodarstw i przetwórstwa żywności.
Widzowie dowiedzą się też o efektach jakie już przyniosły wypłacone przez Agencję pieniądze z tego Programu. Nagrywanie nowych odcinków "Rancza" jest na półmetku. Większość scen powstaje w miejscowości Jeruzal, która na potrzeby serialu została przemianowana na "Wilkowyje". 20 października br. na "planie filmowym" gościli  przedstawiciele Departamentu Komunikacji Społecznej ARiMR, których zaprosiła ekipa  Studia A, producenta tego serialu dla TVP.

Jeruzal to mała wieś w gminie Mrozy w powiecie Mińsk Mazowiecki. Jak się okazuje twórcy "Rancza"  nieprzypadkowo wybrali tę miejscowość, bo choć położona jest ona zaledwie 83 km od Warszawy, to do niedawna doskonale odzwierciedlała zapóźnienia wielu terenów wiejskich zwłaszcza na tzw. ścianie wschodniej i dopiero w ostatnich latach zaczęła zmieniać swoje oblicze, co zresztą bardzo dobrze widać w kolejnych częściach serialu. Dla filmowców było też bardzo istotne, że miejsce to gwarantuje spokój i ciszę, a więc mogą tutaj spokojnie pracować. W czasie, gdy twórców serialu odwiedzili przedstawiciele ARiMR reżyser Wojciech Adamczyk realizował zdjęcia przed "wilkowyjskim" kościołem oraz w jego wnętrzu i na centralnym placyku Jeruzala. Wizytę przedstawicieli ARiMR umieszczono w "planie dnia" a aktorzy zostali o niej uprzedzeni, stąd nie zakłóciła ona ich pracy. Tego dnia przed południem na planie  pracowała obsada w składzie: Lucy Wilska (Ilona Ostrowska), Ksiądz proboszcz Piotr Kozioł/ Wójt Paweł Kozioł (Cezary Żak), Jakub "Kusy" (Paweł Królikowski) Tomasz Witebski (Jacek Kawalec).

Marta Lipecka, nasza przewodniczka w Jeruzalu  wspomniała od razu,  że aktorzy bardzo interesują się Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich. W pełni się to potwierdziło w czasie rozmów, a ponadto jak się okazało, niektórzy z nich zaczęli myśleć o tym jak zostać jego beneficjentami. Serial telewizyjny działa - jak widać - nie tylko na wyobraźnię widzów, ale także aktorów. Największą wiedzą o PROW 2007-13 wykazał się serialowy "Kusy" czyli Paweł Królikowski, który wyjawił, że chce w najbliższym czasie spróbować swoich sił w biznesie turystycznym. Pomyślał o tym po niedawnym zakupie kawałka ziemi w atrakcyjnej okolicy z którą początkowo nie wiązał żadnych planów. Po zetknięciu się na planie filmowym z PROW 2007-13, w którym są pieniądze m.in. na  wsparcie nowotworzonych firm na terenach wiejskich, zaczął zastanawiać się nad budową na swojej ziemi pensjonatu. W czasie rozmowy z przedstawicielami ARiMR "Kusy" zapowiedział, że chce odwiedzić  Agencje i "zasięgnąć języka" na jakie wsparcie finansowe "mogłyby liczyć" jego pomysły. Także inni aktorzy wykazywali się swoją znajomością PROW 2007-13 o którym będzie mowa we wszystkich 13 nowych odcinkach, które złożą się na V już część serialu "Ranczo". Cezary Żak, odtwórca głównych ról czyli "wójta" i "proboszcza" uważa, że pojawienie się problematyki wiejskiej w serialu ma ogromne znaczenie nie tylko dla samej wsi, ale także dla "mieszczuchów", których miliony zasiądą w marcu 2011 roku przed telewizorami by oglądać dalsze losy bohaterów "Rancza". Niech i oni dowiedzą się czym jest Wspólna Polityka Rolna Unii Europejskiej w tym PROW 2007-13 i jakie zmiany zachodzą na wsi , by nie jawiła się  ona w miastach  jako skansen, a miejsce, gdzie także jest nowocześnie i gdzie można znaleźć wygodne miejsce do życia - mówił w rozmowie z wysłannikami Agencji.

Promocja PROW 2007-13 w serialu "Ranczo"  została "zbudowana"   na zasadach modnej ostatnio formuły noszącej angielska nazwę " idea placement".  Napłynęła ona do nas ostatnio z zachodu i szybko zyskała popularność, gdy okazało się, że (a pokazały to badania opinii społecznej) dla wielu widzów bohaterowie seriali telewizyjnych są bardziej wiarygodni i w większym stopniu wpływają na ich życiowe decyzje niż jakiekolwiek postacie znane z "realnego świata".
Biorąc to pod uwagę ARiMR dokonała przeglądu oferty serialowej polskich stacji telewizyjnych i doszła do wniosku, że najbardziej osadzonym w  "realiach" jej działania, a zwłaszcza Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich jest serial "Ranczo", który jednocześnie bije rekordy "oglądalności" czyli gwarantuje szerokie dotarcie do wielu milionów Polaków.  Decydując się na współpracę z "Ranczem" Agencja postanowiła też, że na bazie serialu przeprowadzi tegoroczną kampanię promocji wizerunku PROW 2007-13 czego efektem była produkcja i emisja wiosną i jesienią br. telewizyjnego spotu w którym zagrały bardzo popularne aktorki z tego serialu (spot można też obejrzeć na stronie internetowej ARiMR).
Ponadto Agencja przyjęła propozycje TVP by oprócz umieszczenia w scenariuszu "Rancza" scen promujących PROW 2007-13 w czasie, gdy nowe jego odcinki pojawią się na ekranach (co nastąpi w marcu przyszłego roku)   informacja o wsparciu ich "nakręcenia" przez Agencję pojawiała się w  "zwiastunach" całego serialu i poszczególnych jego odcinków oraz by o PROW 2007-13  rozmawiali także aktorzy w nim grający - w tzw. kulisach, które są  nadawane po każdym odcinku. Przeprowadzenie szerokiej kampanii promującej PROW 2007-13 w TVP sprawiło jednocześnie podjęcie decyzji o ograniczeniu przez Agencję działań promocyjnych prowadzonych tradycyjnymi metodami, a więc mniej było wydrukowanych i rozdanych  ulotek, broszur czy zamieszczanych "płatnych" artykułów w prasie. Zwiększyła się natomiast rola Internetu  i wzrosła liczba programów radiowych i telewizyjnych wspieranych finansowo przez Agencję - zwłaszcza przez jej Oddziały Regionalne.

Przy okazji wizyty na planie filmowym w Jeruzalu pracownicy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa spotkali się także z najmłodszymi uczniami tamtejszej szkoły gminnej w ramach prowadzonej przez Agencję akcji "Bezpieczeństwo dzieci na drogach". Pięćdziesięcioro dzieci otrzymało od nich kamizelki odblaskowe z logo PROW 2007-2013, UE i ARiMR, T-shirty oraz słodycze. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej ARiMR Marek Kassa wręczając kamizelki apelował do dzieci by w porze jesienno-zimowych szarug tylekroć ilekroć znajdą się na drogach zakładały te kamizelki bo mogą je one uchronić  przed wypadkami.  Agnieszka Juszczak, dyrektorka tej placówki podziękowała za otrzymane kamizelki a dzieci obiecały, że nie zapomną ich nosić.

Rozdając kamizelki Agencja stara się ograniczyć liczbę wypadków z udziałem dzieci, których w Polsce jest najwięcej spośród wszystkich krajów Unii Europejskiej. Większość z nich wydarza się na terenach wiejskich między jesienią a wiosną, kiedy dzieci w drodze do i ze szkoły muszą poruszać się po niebezpiecznych często krętych, wąskich i nieoświetlonych drogach. Policja wskazuje, że wielu z tych zdarzeń udałoby się uniknąć gdyby dzieci były widoczne  dla innych użytkowników dróg i dlatego kamizelki i inne odblaskowe elementy mogą uratować im życie i zdrowie

Wiosną tego roku  Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa  zakupiła i rozdała dzieciom zamieszkałym na terenach wiejskich 2 tysiące  kamizelek odblaskowych. Przeprowadzona wtedy akcja ich wręczania (prowadzona wspólnie z policją) spotkała się z bardzo pozytywnym oddźwiękiem i została też zauważona w mediach ogólnokrajowych, regionalnych i lokalnych, a to z kolei sprawiło, że z całego kraju zaczęły napływać pytania ze szkół, od różnego rodzaju stowarzyszeń i samorządów czy Agencja nie mogłaby im przekazać takich kamizelek. To spowodowało, że kierownictwo Agencji (ograniczając wydatki na inne działania promocyjne) postanowiło na wniosek Departamentu Komunikacji Społecznej  kontynuować tę akcję i to w jeszcze większym wymiarze.  Dzięki temu 20 tysięcy zakupionych jesienią kamizelek trafi już wkrótce do wiejskich dzieci w całej Polsce, głównie za pośrednictwem Oddziałów Regionalnych ARiMR.
Kamizelka odblaskowa to niewiele kosztujący drobiazg a może czasami uratować życie czy zdrowie człowieka i dlatego Agencja planuje również w przyszłym roku kontynuować akcję "Bezpieczeństwo dzieci na drogach",  będącą jednocześnie promocją PROW na lata 2007-13.

POWIĄZANE

W dzisiejszym świecie innowacje technologiczne są na porządku dziennym. Każdego ...

‘Dlaczego chcesz się przebranżowić?’, to najnowszy konkurs przygotowany przez po...

Poznaj markę Kamis od kuchni już 29 grudnia w nowym programie TV Polskie Fabryki...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę