,,Puls Biznesu'' podał, że Polacy coraz chętniej sięgają po szampany i wina musujące. Dla odrobiny luksusu, choć już nie tylko na sylwestra.
Kolejny rok z rzędu Polacy są w szampańskim nastroju. Spożycie wina musującego z Szampanii rośnie w tempie dwucyfrowym, choć wciąż pozostaje niewielką częścią kategorii win musujących, a w całej kategorii trunków z bąbelkami zaczyna panować coraz większy ruch.
Na rynku, na którym trunku z bąbelkami wypijamy niemal 35,5 mln litrów rocznie, 348,6 tys. litrów przypada na szampana - podaje Euromonitor International. W zeszłym roku jego spożycie wzrosło prawie o 20 proc. Dwucyfrowego wzrostu branża spodziewa się również w tym roku. Zdaniem Iwony Michałowicz, senior brand managera z Pernod Ricard Polska, szampany zawdzięczają wzrost coraz większemu zainteresowaniu dobrami luksusowymi.
Znacznie wolniej rozwija się rynek win musujących. Ten rósł przez ostatnie lata (wolumenowo) o 1-3 proc. W tym roku, jak prognozuje Euromonitor, ma zyskać 3,8 proc.