Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Półtora roku Agrovity Białystok

22 czerwca 2005

Zwiększenie obrotów, osiągane zyski oraz wzrost zatrudnienia o blisko 20% to sukces jakim może się poszczycić Agrovita Białystok. Na wtorkowej konferencji prasowej w siedzibie firmy podsumowane zostało 1,5 roku działalności spółki powstałej w 2003 roku na bazie byłego Agros Fortuna.

- Gdyby 1,5 roku temu pracownicy ówczesnego zakładu w Białymstoku należącego do Spółki Agros Fortuna, nie podjęli wyzwania i nie założyli Spółki pracowniczej Agrovita, dziś ponad 200 osób nie miałoby pracy, a zakład z ponad 60 letnią tradycją zostałby zlikwidowany – mówi Prezes Agrovity Elżbieta Puławska – Breś. - W 2003 roku Spółka Agros Fortuna wystawiła białostocki zakład do sprzedaży. Firma przez pół roku poszukiwała inwestora, po tym czasie przeznaczyła zakład do likwidacji.

W sierpniu 2003 roku firma Agros Fortuna zaproponowała utworzenie spółki pracowniczej obecnemu Zarządowi. Każdy z zatrudnionych wówczas pracowników miał prawo dobrowolnego nabycia udziałów w spółce. Z tej możliwości skorzystały 32 osoby na 198 zatrudnionych. Dzięki tym osobom, które podjęły to wyzwanie, zainwestowały własne pieniądze oraz dzięki postawie i zaufaniu całej załogi, dziś pracę ma 218 pracowników a zakład po 1,5 roku funkcjonowania sukcesywnie zwiększa obroty, zaczyna osiągać zyski oraz zatrudnia nowych pracowników. Firma dostosowując się do potrzeb rynku i wymagań klientów poszerza asortyment i zdobywa nowe rynki.

Agrovita- producent m.in. majonezu, dżemów i przetworów warzywno-mięsnych, powstała w 2003 roku, po tym jak istniejący w Białymstoku zakład należący do Agros Fortuna został wystawiony do sprzedaży. Wtedy też podjęto decyzję o zawiązaniu spółki pracowniczej. Każdy z zatrudnionych wówczas pracowników miał prawo dobrowolnego nabycia udziałów w spółce. Z tej możliwości skorzystały 32 osoby na 198 zatrudnionych. Zakupiły one udziały na łączną kwotę 167 tys. zł. Majątek firmy został odkupiony od Agros Fortuny – kredyt jest spłacany na bieżąco.

Najbardziej znanymi wyrobem białostockiej Agrovity są flaki zamojskie, fasola po bretońsku, gołąbki podlaskie, majonez wyborowy, różne rodzaje musztardy, a także dżemy, marmolady i sosy. Bardzo ważną częścią działalności jest również produkcja usługowa na zlecenie Agros Nova wyrobów pod marką Krakus takich jak: ogórki konserwowe, zupy oraz soki.

-Około 50% wartości produkcji stanowią konserwy warzywno-mięsne – poinformowała na konferencji prasowej Prezes Agrovity Elżbieta Puławska-Breś. Głównym rynkiem zbytu jest Podlasie, jednak produkty Agrovity cieszą się także dużą popularnością na zachodzie Polski, głównie w dużych sieciach handlowych. Zamiarem białostockiej spółki jest inwestowanie w rynek polski i jego rozwój. Agrovita sprzedaje również swoje wyroby z powodzeniem na rynkach zagranicznych – np. konserwy mięsne w Wielkiej Brytanii, Belgii i Irlandii, majonez , musztarda, i sosy w USA, natomiast soki w Rosji.

Obecnie firma zatrudnia 218 osób – o 43 osoby więcej niż w momencie utworzenia spółki.

W ubiegłym roku Agrovita otrzymała certyfikat dopuszczający produkowane wyroby z mięsem do sprzedaży w obszarze Unii Europejskiej. Pozytywnie przeszła też audit wojskowej inspekcji weterynaryjnej, zezwalający na sprzedaż produktów na potrzeby wojska.

Spółka Agrovita pracuje w oparciu o zintegrowany system zarządzania jakością ISO 9001, co potwierdzone zostało certyfikatem uzyskanym po audicie przeprowadzonym w marcu 2005 roku.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę