Mrożonki Hortino z Leżajska od wczoraj sprzedawane są pod nową marką
Zmiana nazwy podyktowana była wyrokiem NSA, który wiosną tego roku utrzymał w mocy decyzję Urzędu Patentowego zakazującą używania nazwy Hortino. Kilka lat wcześniej ten sam Urząd Patentowy zarejestrował markę Hortino i przez trzy lata nie wnosił żadnych zastrzeżeńW. Sprzeciw do tej nazwy zgłosił Hortex, poprzedni właściciel zakładu w Leżajsku. Spółka kontroluje dziewięć procent rynku mrożonek w kraju i jest drugim ich producentem po Horteksie (45 proc.).
Powstała na jego bazie, gdy ponad pięć lat temu władze Horteksu zadecydowały o likwidacji zakładu w Leżajsku. Powołana wówczas spółka pracownicza, pod nazwą Hortino, kontynuowała produkcję mrożonek i koncentratów. Ponad jedenaście milionów złotych kapitału należy do ponad 1300 udziałowców, w tym 43 procent do współpracujących z nią lokalnych firm, 35 procent do rolników, a pozostałe do pracowników i samorządów. W 2004 roku firma osiągnęła przychody na poziomie 115 mln zł oraz 1,5 mln zł zysku netto.
- To jest prezent mikołajkowy dla naszych klientów - żartował prezes spółki Stanisław Cholewiak. Przygotowania do zmiany marki i logo firmy trwały kilka miesięcy. Firma już rozpoczęła akcję promocyjną nowej marki i logo, na którą zamierza przeznaczyć ponad dwa miliony złotych.