Polskie wódki przegrywają z produktami wódkopodobnymi
3 grudnia 2015
Świat najchętniej pije Smirnoffa i Johnnie Walkera - wynika z globalnego rankingu marek spirytusowych Impact Databank Top 100 - informuje onet.pl. Polskie marki takie jak Wyborowa i Sobieski plasują się dopiero w drugiej połowie zestawienia, przegrywając nawet z produktami „wódkopodobnymi".
Jak podaje serwis onet.pl, pod względem ilości sprzedanych butelek wygrywa Smirnoff, jednak pod względem wartości sprzedaży na pierwszym miejscu jest Johnie Walker. Obie marki należą do największego na świecie producenta alkoholi - koncernu Diageo. Smirnoff notuje roczną sprzedaż na poziomie 3,18 mld dol., a Johnie Walker 5,24 mld dol.
Polska wódka wypada słabo. Największy polski producent Stock Spirits Group zanotował sprzedaż na poziomie 284 mln dol. i to licząc wszystkie marki łącznie, w tym Żołądkową Gorzką czy Czystą de Luxe. Marki takie jak Sobieski czy Wyborowa, choć wydaje nam się, że zna je cały świat, znalazły się dopiero w drugiej połowie zestawienia Impact Databank Top 100. Jednak to, co chyba najbardziej zabolało polski przemysł spirytusowy, to fakt, że do czołówki rankingu weszła marka Ciroc. To wódka produkowana z winogron, co zdaniem wielu, czyni ją jedynie produktem wódkopodobnym, a nie prawdziwą wódką.