biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Polski krezus rzuca rękawicę Coca-Coli

5 stycznia 2016
Kamis, dotąd znany głównie z produkcji przypraw, chce rzucić rękawicę globalnemu koncernowi. Na celowniku spółki ma być Coca-Cola - informuje "Rzeczpospolita". Przed kilku laty chciał produkować sosy i zupy w proszku, gdzie potentatem są Winiary, których właścicielem jest koncern Nestle. Wtedy jednak Robert Kamiński, właściciel Kamisu, uznał, pomimo poniesionych kosztów inwestycyjnych, że rozszerzenie oferty mogłoby zaszkodzić jego spółce.

Wejściem na rynek nowego produktu skończył się za to romans bogacza (77. na liście "Wprost") z rynkiem herbat. Irving, od wejścia do sprzedaży w 2008 roku, zdobył już 3,4 proc. rynku. Według planów spółki w ciągu czterech najbliższych lat udział ma wzrosnąć do 20 proc.

Według informacji gazety w planach spółki jest rozwijanie oferty herbacianej. Kamis miałby wejść na rynek herbat mrożonych, gdzie rozgrywającym jest Coca-Cola.

Obecnie za działanie tego sektora biznesu odpowiada spółka zależna Kamisu - Amber Spark. To właśnie rozwojem nowej marki lub najmłodszego dziecka - herbaty Irving mógłby zająć się Kamiński po sprzedaży swojej firmy. Finalizowana jest właśnie sprzedaż przyprawowego giganta.

Za 830 mln zł ma ją kupić światowy lider branży przypraw McCormick&Company. To dużo więcej niż była wyceniana marka Kamis. W ostatnim rankingu "Rzeczpospolita" wyceniła ją na 98 mln zł. Do finalizacji transakcji brakuje tylko zgody urzędu antymonopolowego.



POWIĄZANE

Elastyczna edukacja rolnicza zyskuje na znaczeniu. Kurs rolnika online to nie ty...

Sznurek do prasy rolniczej jest niezbędny do działania takich maszyn jak prasa k...

Rozpoczynając realizację przedsięwzięcia mogącego oddziaływać na środowisko, inw...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę