Rzeczpospolita podała, że do Agencji Rynku Rolnego wpłynęło pięć wniosków ?o unijne wsparcie kampanii promocyjnych. Ich budżety przekraczają 17 mln euro.
Polska ma na koncie już 22 programy dotyczące promocji żywności. Ich wartość to 67,5 mln euro, czyli ponad 280 mln zł. Wkrótce liczba ta może się zwiększyć. Do 30 września br. do Agencji Rynku Rolnego (ARR) trafiło pięć kolejnych projektów.
Jak informuje Rzeczpospolita tak duża liczba wniosków pozytywnie zabiuro promocji ARR. To, ile z nich trafi do Komisji Europejskiej, będzie zależało od wyników analizy na poziomie krajowym.
Wniosek na około 8 mln Euro złożył Związek Polskie Mięso, jeden z nich dotyczy promocji wołowiny, wieprzowiny i przetworów na Ukrainie, w Turcji i Japonii. Wniosek na około 5 mln Euro złożyły Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw "Unia Owocowa" oraz związek Sadowników RP, sprawa dotyczy promocji polskich jabłek w Chinach i Arabii Saudyjskiej.