Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Polska wata cukrowa przebija się na rynki europejskie

18 lutego 2009
Obecnie na rynkach europejskich pojawia nowy polski produkt – wata cukrowa w kubku.
Wyrób został entuzjastycznie przyjęty na rynku krajowym, co zachęciło producentów firmy Admar s.j. oraz Konpol s.c.  do exportu na rynki zagraniczne. Polska wata dociera już m.in. do:  Litwy, Łotwy, Estonii, Czech, Słowacji, Niemiec, Holandii, Austrii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii, Rumunii, Austrii, Szwajcarii oraz Włoch. Na rynku włoskich dystrybutorem polskiej waty cukrowej jest dynamicznie rozwijająca się konsorcjum Italland które skupia małe średnie firmy zatrudniające do 250 pracowników.   
Firma Konpol s.c. jako pierwsza w Polsce wprowadziła na rynek watę cukrową w kubku o pojemności 500 ml co sprawiło, że produkt ten stał się powszechnie dostępny na naszym rynku.
Możliwości produkcyjne producentów zwiększają się z miesiąca na miesiąc. Obecnie
produkowanych jest ok. 2,5 mln opakowań miesięcznie cukrowego smakołyku.
Co decyduje o sukcesie polskiej waty cukrowej? Przede wszystkim jakość wyrobu oraz kolorowe opakowanie które szczególnie podoba się małym dzieciom. Kolorowe postaci komiksowe prezentujące różne historyjki są również inspiracją dla projektantów opakowań którzy dostosowują swoje rysunki i projekty zarówno do wymagań najmłodszych jak i do poszczególnych smaków które pojawiają się regularnie w ofertach obydwu firm.
Obecnie na polskim rynku obecne są: truskawka, banan, kokos, pomarańcza, jabłko, cytryna, guma balonowa oraz smak coli.
Obydwie firmy starają się elastycznie podchodzić do wymagań rynku słodyczy w Polsce i oprócz współpracy z odbiorcami detalicznymi, wchodzą w kooperację z dużymi dystrybutorami takimi jak Looney Tunes oraz Disney. Współpracując z dużymi sieciami sklepów projektanci tworzą również opakowania specjalnie zaprojektowane dla nich.
Wata jest produktem niedrogim i dostępnym na rynku przez cały rok w przeciwieństwie do tradycyjnej waty cukrowej dostępnej jedynie podczas uroczystości takich jak jarmarki i odpusty.
Plany obydwu firm na następny rok to co najmniej podwojenie produkcji, wprowadzenie nowych wzorów opakowań, następnych smaków oraz szersze wejście na inne rynki zarówno Europy jak i na innych kontynentach.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę