Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Polscy sadownicy będą promować jabłka w Rosji i na Ukrainie

5 stycznia 2016
Pod koniec maja w Rosji i na Ukrainie ruszy przygotowywana przez polskich sadowników kampania informacyjno-promocyjna "Jabłka każdego dnia". Budżet projektu wynosi 4 mln euro. Akcja potrwa trzy lata.
Kampania prowadzona będzie w największych miastach w Rosji i na Ukrainie. Jej oficjalna inauguracja odbędzie się 22 maja na konferencji prasowej w Moskwie.
Jak powiedział PAP prezes Związku Sadowników RP, poseł (PSL) Mirosław Maliszewski, kampania będzie informowała o zaletach spożywania jabłek oraz o tym, że jest to produkt bezpieczny i ma wysoką jakość jako wytwarzany w Unii Europejskiej. Z drugiej strony sadownicy chcą promować jabłka i zachęcać do zakupu owoców pochodzących z krajów UE.
Celem programu jest dotarcie do osób, które na co dzień robią zakupy, oraz zwiększenie spożycia jabłek w Rosji i na Ukrainie.
W ramach kampanii publikowane będą artykuły promocyjne i reklamy w prasie biznesowej, konsumenckiej oraz w czasopismach dotyczących zdrowego stylu życia, mody i urody. Informacje o unijnych jabłkach będą też zamieszczane w internecie.
Przewidywane są również akcje promocyjne w największych sieciach supermarketów oraz w popularnych w Rosji i na Ukrainie zakładach zbiorowego żywienia, a także na siłowniach i klubach fitness. Planowane są targi, wystawy, spotkania z biznesmenami i szereg innych imprez, m.in. udział w Święcie Jabłka.
Polski program promujący jabłka na rynku Rosji i Ukrainy został zaakceptowany przez Komisję Europejską, zgłosił go Związek Sadowników RP. Budżet projektu wynosi 4 mln zł. Połowę kosztów pokrywa KE, 30 proc. pochodzi z krajowego wsparcia, z Agencji Rynku Rolnego. Udział własny wynosi 20 proc. Pieniądze te będą pochodziły z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Maliszewski powiedział, że na promocję jabłek w Rosji przeznaczonych zostanie 75 proc. środków, a 25 proc. - na akcje informacyjno-promocyjne na Ukrainie. Jak zaznaczył, są to tradycyjne rynki sprzedaży dla polskich producentów jabłek. Dodał, że ma nadzieję, że w wyniku takiej promocji wzrośnie eksport tych owoców.
Program realizowany będzie przez trzy lata.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę