Polscy konsumenci sięgają chętnie po kartonowe opakowania
3 grudnia 2015
Przy zakupie produktów branży sokowniczej, konsumenci mają do wyboru opakowania plastikowe, szklane lub kartonowe, przy czym tych ostatnich jest najwięcej, gdyż to po nie polscy konsumenci sięgają najczęściej.
Dzięki swojej budowie i technologii pakowania, kartony, w które opakowana jest płynna żywność, optymalnie zabezpieczają zapakowane w nie produkty spożywcze. Opakowania kartonowe do soków chronią je przed światłem, a to przekłada się na jakość samego produktu, wytwarzanego z naturalnych warzyw i owoców - na jego smak, zapach, zawartość witamin i minerałów.
Opakowanie kartonowe najmniej obciąża środowisko naturalne w czasie całego cyklu swojego życia. Generuje najmniej CO2 przy jego wytwarzaniu, wykorzystuje o 51% mniej zasobów kopalnych i zużywa o 24% mniej energii pierwotnej w porównaniu z innymi rodzajami opakowań. Opakowania te można także w całości poddawać recyklingowi, co oznacza, że wszystkie użyte do ich produkcji surowce mogą być ponownie wykorzystane. By uzmysłowić sobie ekologiczność tego opakowania warto wiedzieć, że każde opakowanie kartonowe składa się w 73-88% z celulozy, czyli surowca odnawialnego, a z zaledwie jednego ściętego drzewa uzyskuje się masę celulozową potrzebną do wyprodukowania 12 000 jednolitrowych kartonów.
Opakowania kartonowe do soków zapobiegają marnowaniu produktów spożywczych, wydatnie zmniejszając obciążenie dla środowiska. Kartony te są przy tym bardzo lekkie, dzięki czemu ich transport nie wymaga dużych nakładów energii, co przekłada się na niższą emisję dwutlenku węgla do atmosfery.
Branża sokownicza w Polsce przykłada ogromną wagę do zachowania najwyższej jakości surowca, procesu produkcji, opakowania, przechowywania i transportowania. Utrzymanie tego „łańcucha wysokiej jakości", gwarantującego konsumentom finalnie optymalny produkt, jest możliwe w znacznej mierze dzięki wykorzystaniu tak zaawansowanych technologicznie opakowań kartonowych do soków.