A_BIO_AGRO_950

Polscy klienci przeżyją szok w polskich sklepach?

26 stycznia 2004

Pierwszego maja wejdziemy do sklepów i nie będziemy mogli rozpoznać produktów na półkach. Popularne marki i wyroby zastąpią mało znane opakowania o nic nie mówiących nazwach.

Smakosze muszą przyzwyczaić się, że w unijnym handlu ślimak jest rybą i tylko na półkach z rybami będzie można dostać francuskie specjały z mięczaków. Więcej problemów będą mieli klienci stoisk z przetworami owocowo-warzywnymi, którzy będą odtąd kupować ,,vruchtendrank'' zwany dotychczas nektarem owocowym.

Mało kto zwrócił uwagę, że coraz trudniej kupić na przykład wysoko procentowy alkohol w popularnych butelkach o pojemności 0,75 litra. Zgodnie z unijnymi normami opakowanie o tej pojemności przeznaczone jest wyłącznie dla wina. Jak sprawdziliśmy z dziesięciu najpopularniejszych gatunków produkowanych w Polsce wódek, zaledwie jedna rozlewana jest jeszcze w butelki starego typu. Pozostałe spełniają już unijny standard, wymagający opakowań o pojemności 0,7 litra.


POWIĄZANE

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) oraz Centrum Kontroli i Prewencji...

„Nie żądamy przywilejów. Domagamy się prawa do pracy, do rozwoju, do stabilności...

Wiosna to nie tylko czas na przygotowania do sezonu turystycznego, ale też dosko...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę