Copa – Cogeca jest zadowolona z rozmów unijnych ministrów rolnictwa na temat nowych propozycji Komisji Europejskiej odnośnie reformy unijnej polityki promocji, podkreślając, że dzięki niej europejskie produkty rolne są rozpoznawane w Europie i na świecie.
- W kontekście aktualnych dwustronnych negocjacji handlowych, jak np. negocjacje między UEi USA, które pozwolą na otwarcie amerykańskich rynków na importy z UE, niezmiernie ważne jest zintensyfikowanie działań promocyjnych na tych rynkach, by uświadomić tamtejszym konsumentom, jak różnorodne są unijne produkty oraz przypomnieć im o ich wysokiej jakości. Cieszymy się, że zgodnie z propozycją, instrumenty promocji obejmą zarówno rynek wewnętrzny jak i zewnętrzny. Ponadto wniosek ten w dużym stopniu uprości procedury administracyjne oraz ograniczy biurokrację w sektorze. Chcemy, aby wykaz produktów objętych europejską polityką
promocji zawierał jedynie produkty rolne i artykuły spożywcze objęte europejskimi systemami jakości oraz aby organizacje producentów, jak np. spółdzielnie mogły z niej korzystać. Będziemy ściśle współpracować z instytucjami, aby europejska strategia w zakresie promocji odpowiadała potrzebom naszego sektora – mówi Christian Pe?s, przewodniczący Cogeca.