Polacy wydają na zakupy w sieci najmniej w całej Europie
5 stycznia 2016
W 2010 roku Europejczycy wydali na zakupy w sklepach internetowych 171,9 miliarda euro. To o 19,4 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2009 - wynika z raportu przygotowanego przez ośrodek badawczy Centre for Retail Research na zlecenie porównywarki cenowej Kelkoo. Polacy wydali niewiele, bo 3,4 mld euro - czytamy na portalu WirtualneMedia.pl.
W 2010 roku najwięcej pieniędzy w sieci wydali mieszkańcy Wielkiej Brytanii (52,1 mld euro), Niemiec (39,2 mld euro) i Francji (31,2 mld euro), a najmniej Polski (3,4 mld euro), Norwegii (4 mld euro) i Danii (4,5 mld euro).
Statystyczny Europejczyk robiący zakupy online wydał w zeszłym roku w internecie 1072 euro i kupił 25 produktów, płacąc za każdy z nich 42,88 euro. Pod względem wydatków na pierwszym miejscu znalazła się Dania (średnio 1652 euro), a na ostatnim - Polska (367 euro). Największą liczbę produktów kupili Brytyjczycy (średnio 41), a najmniejszą Polacy (16). Z kolei za jeden kupiony w sieci produkt najwięcej płacili Norwegowie (średnio 79,75 euro), a najmniej znów Polacy (22,90 euro).